×
×

از سوی نشر ماهریس
تألیفات تازه مهران حبیبی نژاد از زندگی عارف قزوینی، محمدرضا لطفی و گلپا به بازار می آیند

  • کد نوشته: 382688
  • حمیده موسوی
  • چهارشنبه, ۷ام خرداد ۱۳۹۹
  • ۰
  • ۳ کتاب زندگی عارف قزوینی، محمدرضا لطفی و گلپا به قلم مهران حبیبی‌نژاد به انتشارات ماهریس سپرده شده و کتاب موسیقی ایران زمین از او نیز آماده چاپ است.

    تألیفات تازه مهران حبیبی نژاد از زندگی عارف قزوینی، محمدرضا لطفی و گلپا به بازار می آیند
  • مهران حبیبی نژاد

    ۳ کتاب از زندگی عارف قزوینی، محمدرضا لطفی و گلپا به قلم مهران حبیبی‌نژاد به انتشارات ماهریس سپرده شده و کتاب موسیقی ایران زمین از این نویسنده آماده چاپ است.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، مهران حبیبی نژاد مؤلف و پژوهشگر موسیقی، سه اثر از زندگی هنری دو موسیقیدان فقید موسیقی ایرانی، محمدرضا لطفی و عارف قزوینی و همچنین آوازخوانِ برجسته کشورمان علی اکبر گلپایگانی را آماده ساخته و در اختیار نشر ماهریس قرار داده است. این در حالی ست که کتاب ۸۰۰ صفحه ای «موسیقی ایران زمین» نیز آماده چاپ است و به زودی راهی بازار می شود.

    زندگی هنری علی اکبر گلپایگانی که در قالب کتابی تحت عنوان «گلپا» به بازار خواهد آمد؛ شامل چند بخش از جمله گلچینی از گفتگوهای این پیشکسوت با رسانه های مختلف و اشاره به ۵۰ سال فعالیتش، بخش دوم با عنوان «هنرمندان دیگر در گفتار گلپا» استاد گلپا از دیگر هنرمندان گفته و نظراتش را ارائه کرده، بخش دیگر نظرات دیگران درباره او  و دیگر بخش ها می باشد که در حال حاضر این کتاب در مرحله صفحه آرایی ست.

    کتاب ارزنده دیگر از این پژوهشگر، زندگی هنری زنده یاد محمدرضا لطفی است که همچون روال دیگر کتاب های حبیبی نژاد با عنوان کلی «موسیقی دانان ایرانی» با مقدمه ای از زندگی استاد لطفی آغاز شده و شامل بخش هایی چون منتخبی از گفتگوهای این موسیقی دان صاحب سبک در طول دوران حیات هنری اش، نقد و نظرات دیگر هنرمندان موسیقی، پژوهشگران و نویسندگان درباره وی، دیدگاه های علمی او درباره روند موسیقی ایرانی، یادداشت ها و مقالاتش و…به انضمام عکس هایی از لطفی و همکارانش بوده که این کتاب نیز به دست ناشر سپرده شده است.
    .
    اما درباره عارف قزوینی، دیدگاه‌هاى مختلف موسیقی‌دانان و محققین درباره‌ آثار و اندیشه‌ عارف از بعد هنر موسیقایی و زوایاى گوناگون زندگى او مورد بررسى قرار گرفته و با بررسى دقیق این نقد و نظرها مى‌توان جایگاه عارف را در شعر و موسیقى و به کارگیرى این دو هنر در صحنه‌هاى سیاسی و اجتماعى دوره قاجار و پهلوی مورد ارزیابی قرار داد. سال‌شمار، شرح حال زندگی عارف به قلم خودش، آشنایی عارف با تاج‌‌السلطنه و افتخارالسلطنه (دختران ناصرالدین شاه) الهام بخشان دو تصنیف مشهور «تاج خسروان» و «افتخار آفاق»، مجموعه کامل تصانیف این شاعر و تصنیف ساز ملی و … نیز برخی بخش های این کتاب نفیس هستند.

    مجموعه چند جلدی «موسیقی ایران زمین» غنی از ترانه‌ها و تصنیف‌های ایرانی که جلد نخست آن در ۸۰۰ صفحه آماده چاپ شده و توسط نشر ماهریس روانه بازار کتاب می‌شود.

    شایان ذکر است که «آرشه های سحرانگیز عاشقانه»، «در پرده ساز همایون»، «نغمه ساز جاودان» و … از جمله کتاب های منتشر شده از مهران حبیبی نژادند.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
    https://musiceiranian.ir/?p=382688
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *