×
×

مجموعه پاسداشت های مکتوب به یاد نماد موسیقی مازندران ابوالحسن خوشرو

  • کد نوشته: 352565
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۱۱ام اسفند ۱۳۹۸
  • ۰
  • بر آن شده ایم که به سهم خویش، مجموعه پاسداشت هایی مکتوب و دلنوشته هایی از هنرمندان عرصه موسیقی کشورمان را نثار روح استاد خوشرو کرده و در غم عزیزانش شریک باشیم.

    این خبر بروزرسانی می شود

    مجموعه پاسداشت های مکتوب به یاد نماد موسیقی مازندران ابوالحسن خوشرو
  • استاد ابوالحسن خوشرو

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: ای کاش می توانستیم ای کاش، پیام آوران زایش و رویش باشیم و روندگی، ای کاش حالا که به سوی بهار می رویم، می توانستیم ای کاش بذر شور و سرور بر جای جای سرزمینمان بپاشیم و حریری از نور بر پهنای آسمانِ مکدرش بگسترانیم… دریغ اما دریغ که در آستانه هر بهار و این بهار بسی بیشتر، بستره های خبر رسانی، هر روز گیج و حیران، خبری از هجرت ابدی پرستویی به همراه دارد…

    کدام را بگوییم و کدام را نه…!

    به فاصله های زمانیِ بس اندک هنرمندان ارزنده و عزیز کشورمان، پیر و جوان به دیار باقی می شتابند و ما اهالی رسانه مهموم و مغموم، تو گویی نعش کشانی، به انعکاس خبر هجرتشان می پردازیم.

    به یاد و احترام گنج های دفن شده ی ایران زمین، روزی نیست که دقیقه ای و چه بسا ساعاتی مبهوت، به سکوت نایستیم یا چون ذکری تلخ تسلیت و تسلیت و تسلیت به تسبیح نچرخانیم.

    «موسیقی ایرانیان» احترام و آرزوی روانشادی برای تمام عزیزان وداع گفته تقدیم خانواده هایشان و اهالی موسیقی نموده و در این میان، در ایام ناهمگون و شیوع بیماری غریبی که همگان را مستأصل و خانه نشین کرده، به هنرمندی اشاره می کند که تشییع پیکرش نیز همچون خود او خاص بود.

    زنده یاد استاد ابوالحسن خوشروی خوش صدای مازندرانی، شامگاه گذشته دار فانی را وداع گفت و امروز به درخواست خانواده محترمش برای پیشگیری از گسترش بیماری کرونا قرار شد، تشییع پیکرش مختصر و به دور از تجمعی گسترده انجام پذیرد. اگر چه علاقمندان و هواداران این هنرمند پیشکسوت به هر روی به بدرقه اش رفتند؛ با این حال اما این رفتن، وداعی شایسته تر می طلبید.

    حال ما بر آن شده ایم که به سهم خویش، مجموعه پاسداشت هایی مکتوب و دلنوشته هایی از هنرمندان عرصه موسیقی کشورمان را نثار روح استاد خوشرو کرده و در غم عزیزانش شریک باشیم.

    این اقدام حرکتی ست نمادین از رسانه ای که ارادتمند هنرمندانش است و قصدش ابراز همدردی ست. ما یاد تمام پیشکسوتان و هنرمندان این مرز و بوم را گرامی می داریم اما…پرداختنِ هر لحظه به هجران ها و رفتن هایی که جانکاه است و حافظه و مخیله و قلب ما را مستهلک می کند، بیش ازین در تاب و توانمان نیست.

    شایان ذکر است که این مطلب با هر نوشته رسیده از هنرمندان همراهمان، بروز رسانی شده تا بدین وسیله مراتب تسلیت و ابراز همدردی خود را مبذول داریم. باشد که قبول افتد.

    https://musiceiranian.ir/?p=352565
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *