×
×

یادداشت امیر اثنی عشری به احترام زنده یاد ابوالحسن خوشرو

  • کد نوشته: 352681
  • 12 اسفند 1398
  • ۰
  • امیر اثنی عشری، آواز خوان شناخته شده موسیقی ایرانی یادداشت خود را برای ابراز تسلیت و در پی درگذشت استاد ابوالحسن خوشرو منتشر کرد.

    یادداشت امیر اثنی عشری به احترام زنده یاد ابوالحسن خوشرو
  • یادداشت اثنی عشری به یاد زنده یاد خوشرو

    امیر اثنی عشری، آواز خوان شناخته شده موسیقی ایرانی یادداشت خود را برای ابراز تسلیت و در پی درگذشت استاد ابوالحسن خوشرو منتشر کرد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، امیر اثنی عشری، دکترای زبان و ادبیات فارسی و خواننده و مدرس آواز ایرانی در معیت با «موسیقی ایرانیان» و به یاد پیشکسوت فقید ابوالحسن خوشرو یادداشتی را ارائه کرده است که متن آن را به قرار زیر می خوانید:

    ابوالحسن خوشرو از نسل استادان بی تکراری است که حافظ سنت های پیشین اند و ایجاد کننده ی سنت های جدید. به این معنی که با شناخت و فراگیری آثار گذشتگان، به شیوه ی شخصی خود در ارائه آثار هنری دست یافته اند، و اینگونه پایه گذار سنتی تازه بوده اند برای آیندگان.

    استاد خوشرو اگر چه نماد موسیقی مازنداران است، که هست، اما در نگاهی جامع تر بخشی از مجموعه ی ارزشمندِ “ایران فرهنگی” است. ایران، در بخش فرهنگی، هویت خود را از همین هنرمندانی می گیرد که در کار خود مرجع و تاثیر گذارند.

    آیا با رفتن این هنرمندان، خلاء هویتی ناشی از آن جبران پذیر و قابل بازیابی است؟!

    جواب این سوال بستگی به عملکرد مسئولان، رسانه های فراگیر و مردم عادی دارد. پرداختن و یا نپرداختن به هنرمندان راستینی چون ابوالحسن خوشرو، نتیجه اش توجه و یا بی توجهی به هویت ملی و ایرانِ فرهنگی است و اینجا ما تعیین کننده ایم؛ اگرچه همین امروز هم صدای هشدار این گسستِ فرهنگی به گوش می رسد و شوربختانه تا گوش شنوایی نباشد، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است…

    روحشان شاد

    امیر اثنی عشری

     

       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *