×
×

آلبوم «به رنگ شب» با صدای این خواننده منتشر شد

  • کد نوشته: 26896
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۳ام دی ۱۳۹۱
  • ۰
  • فرشید اعرابی از انتشار آلبوم جدیدش با عنوان «به رنگ شب» خبر داد و گفت: در حال حاضر قصد برگزاری کنسرت ندارم. از طرفی کنسرت دادن برایم مهم نیست؛ مهم این است که حرفم را بزنم.

    آلبوم «به رنگ شب» با صدای این خواننده منتشر شد
  • فرشید اعرابی از انتشار آلبوم جدیدش با عنوان «به رنگ شب» خبر داد و گفت: در حال حاضر قصد برگزاری کنسرت ندارم. از طرفی کنسرت دادن برایم مهم نیست؛ مهم این است که حرفم را بزنم.

    این خواننده «هوی متال» توضیح داد: «به رنگ شب» شامل ۱۰ قطعه موسیقایی است که سه قطعه آن با کلام مولانا و ۷ قطعه با اشعار عباس روشن‌زاده همراه است.

    او ادامه داد: این آلبوم در قالب پرشین متال تهیه شده و اشعار کلاسیک فارسی رنگ و بوی جدیدی به آن بخشیده‌ است اما در هر صورت «هوی متال» یک سبک غربی است و ما آن را تکرار می‌کنیم.

    اعرابی با توضیح اینکه موسیقی «هوی متال» مفاهیم اعتراضی، حماسی، اسطوره‌ای و نقد اجتماعی را در برمی‌گیرد، ‌ درباره فضای آلبوم خودش گفت: کلیت آلبوم «به رنگ شب» تیره است که گاهی نا‌به سامانی‌ها، دغدغه‌ها و آنچه در زندگی روزمره با آن درگیر هستیم را بیان می‌کند. برای مثال شلوغی شهر یکی از این نابه سامانی‌هاست که در آلبوم به آن پرداخته شده است.

    این آهنگساز در پاسخ به سوالی درباره اینکه تاریکی موسیقی او چه تعاملی با اشعار کلاسیک مولانا دارد، اظهار کرد: اشعار مولانا شور و حال خاصی دارد و گاهی با گویشی تند همراه می‌شود. اشعار او آهنگ هجاوندی و ریتمی غنی دارد و هدف خود را در‌‌ همان بیت اول شعر بیان می‌کند در حالی که اشعار حافظ برعکس عمل می‌کند و برای رسیدن به مفهوم باید تا بیت آخر پیش رفت.

    او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا استفاده از کلام انگلیسی رنگ‌بندی متفاوت‌تری به کار او نمی‌بخشید؟ بیان کرد: شاید با استفاده از کلام لاتین، آلبوم رنگ‌بندی بهتری پیدا می‌کرد اما ترجیح دادم که این کار به زبان فارسی ارائه شود. شاید یکی از دلایلش هم این بود که نمی‌توانستم هنگام خواندن لهجه خوبی داشته باشم.

    فرشید اعرابی با بیان اینکه در حال حاضر قصد اجرای کنسرت ندارد، گفت: شرایط کنسرت دادن در ایران سخت است به ویژه برای کسی که با چنین سبک و سیاقی کار می‌کند. از طرفی کنسرت‌ها برگشت مالی هم ندارند. با این حال اهل نمایش نیستم و کنسرت دادن برایم مهم نیست. برایم مهم است که حرفم را بزنم، حالا روی کاغذ یا صحنه اجرا تفاوتی نمی‌کند.

    این هنرمند در عین حال وضعیت صدابرداری در کنسرت‌ها را نیز نامساعد دانست و بیان کرد: مهم‌ترین مسئله در اجرای زنده صدابرداری است و متاسفانه من در این زمینه خاطره خوبی ندارم. در یکی از کنسرت‌هایم در سالن میلاد از ۷شب تا ۴ صبح «ساند چک» انجام دادیم و سپس صدابردار گفت، فردا صبح اینجا یک سمینار دندان‌پزشکی است و باید تجهیزات را جمع کنید این در حالی است که اگر میکروفون صدم‌میلی‌متر جابه جا شود، وضعیت صدا تغییر می‌کند.

    اعرابی در عین حال از وزارت ارشاد قدردانی کرد که سبک «هوی متال» را پذیرفته و به آن اجازه کار می‌دهد.

    او درباره استقبال مخاطبان از این سبک موسیقی نیز توضیح داد: فروش چنین آلبوم‌هایی از لحاظ فروش دو موج دارد. شاید یک خواننده پاپ مطرح در موج اول و ابتدای انتشار اثرش ۵۰۰هزار نسخه هم بفروشد و بعد از آن هیچ اتفاقی نیفتد اما در مورد ما اینگونه نیست و در موج اول ابتدا کسانی آلبوم را می‌خرند که کار ما را دنبال می‌کنند و در موج دوم قطعات به مرور زمان به گوش مخاطبان می‌رسند و به مرور روند فروش تکمیل می‌شود.

    «به رنگ شب» از سوی انتشارات «آوای باربد» منتشر شده و فرشید اعرابی (ریتم گیتار، لید گیتار و سمپلینگ کرال زهی)، نیما نواپور (درامز) و آرش مقدم (گیتارباس) در آن هنرنمایی کرده‌اند.

    https://musiceiranian.ir/?p=26896
       
    برچسب ها فرشید اعرابی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *