×
×

به آهنگسازی ارسلان کامکار

  • کد نوشته: 24066
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۳ام آبان ۱۳۹۱
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «بارگاه» به آهنگسازی و تنظیم‌کنندگی «ارسلان کامکار» و با همراهی تعدادی از اعضای گروه موسیقی کامکارها، با صدای «پیام عزیزی» توسط «نشر نوفه» منتشر شد.

    به آهنگسازی ارسلان کامکار
  • موسیقی ایرانیان – منصور جهانی: آلبوم موسیقی «بارگاه» به آهنگسازی و تنظیم‌کنندگی «ارسلان کامکار» و با همراهی تعدادی از اعضای گروه موسیقی کامکارها، با صدای «پیام عزیزی» توسط «نشر نوفه» منتشر شد.

    به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، این اثر ۹ قطعه به نام های «ملکا» با شعر حکیم سنایی غزنوی، «بارگاه» با شعر مولانا خالد نقشبندی و مشفق کاشانی، «خوان آسمانی» با شعر مولانا جلال‌الدین محمد رومی، «هیوای ژیان» با شعر شاعر سرشناس کُرد استاد گوران، «راز سر به مهر» با شعر حافظ، «بال پرواز» با شعر مولوی کرد، «مغنی» با شعر حافظ، «خالوی ریبوار« با شعر مولوی کرد و محمدرضا عزیزی و «زهی عشق» با شعر مولانا را در برگرفته است که ۶ قطعه آن به زبان فارسی و ۳ قطعه دیگر نیز به زبان کردی توسط «ارسلان کامکار» آهنگسازی و تنظیم‌ شده و «پیام عزیزی» با صدای خود آن را خوانده است.

    براساس همین گزارش، در آلبوم «بارگاه» ارسلان کامکار (ویولن، آلتو و عود)، ارژنگ کامکار (تنبک)، علی جعفری (ویولن)، پدران فریوسفی (ویولن)، حامد کرمانی (ویولن)، سهراب برهمندی (آلتو)، پریچهر خواجه (قانون)، سیاوش کامکار (سنتور)، نی‌ریز کامکار (تار)، همایون نصیری (سازهای کوبه‌ای) و زکریا یوسفی (دف) به هنرنمایی پرداخته‌اند.

    این آلبوم امسال در استودیو «بل» با صدابرداری امید نیک‌بین و سیاوش کامکار ضبط شده و میکس و مسترینگ آن هم توسط امید نیک‌بین در استودیو «بل» انجام گرفته است، همچنین یگانه اسفندیاری گرافیک آن را برعهده داشته است.

    پیام عزیزی هم در داخل بروشور این اثر، از دکتر قالیباف شهردار تهران، دکتر پورزرندی معاون مالی و اداری شهردار تهران و همچنین دکتر ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تشکر کرده و آن را به مردم فرهیخته و هنرپرور ایران زمین تقدیم نموده است.

    همچنین جالب توجه است که «بارگاه» با حمایت مادی و معنوی شهرداری تهران تولید و توسط «نشر نوفه» در تهران و سراسر کشور منتشر شده است و دو روز گذشته طی مراسمی باشکوه در تالار برج میلاد تهران رونمایی شد.

    «پیام عزیزی» در چند سال گذشته دو آلبوم به نام‌ها‌ی «سه‌روکی دل» (رئیس دل) به زبان کردی و «خورشید مستان» به سه زبان فارسی، کردی و عربی با همکاری گروه کامکارها منتشر کرده است.
    از دیگر کارهای وی می‌توان به آلبوم‌ «با قدسیان» با آهنگ معروف «الله مدد» به آهنگسازی «جلیل عندلیبی»، آلبوم‌ «لبیک» به آهنگسازی «مجتبی میرزاده» و آلبوم های «پیام عاشقان» و «ملکا» با همکاری نوازندگان ارکستر سمفونیک ایران «علی پژوهشگر» و «پاشا هنجنی» اشاره کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=24066
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *