×
×

۲۱ آبان ماه سال جاری

  • کد نوشته: 160106
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۰ام آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • سومین نشست تخصصی «ادبیات آهنگین»، ۲۱ آبان ماه سال جاری، با موضوعیت تحلیل و بررسی آثار و فعالیتهای «محمد علی امیر جاهد»، در محل «بنیاد شعر و ادبیات»، برگزار می شود.
    +این نشست به دبیری «ابراهیم اسماعیلی اراضی» و سخنرانی «علیرضا میرعلینقی» و «مهران مهرنیا»، به واکاوی آثار این تصنیف سرای موثر و پرآوازه پس از مشروطه، از ابعاد گوناگون خواهد پرداخت

    ۲۱ آبان ماه سال جاری
  • سومین نشست تخصصی «ادبیات آهنگین»، ۲۱ آبان ماه سال جاری، با موضوعیت تحلیل و بررسی آثار و فعالیتهای «محمد علی امیر جاهد»، در محل «بنیاد شعر و ادبیات»، برگزار می شود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، نشست تخصصی «ادبیات آهنگین»، سومین سری خود را با دبیری «ابراهیم اسماعیلی اراضی»، یکشنبه ۲۱ آبان ماه، با موضوع تحلیل و بررسی آثار و فعالیتهای «محمدعلی امیرجاهد»، انجام می پذیرد.

    این نشست به دبیری «ابراهیم اسماعیلی اراضی» و سخنرانی «علیرضا میرعلینقی» و «مهران مهرنیا»، به واکاوی آثار این تصنیف سرای موثر و پرآوازه پس از مشروطه، از ابعاد گوناگون خواهد پرداخت.

    «مهران مهرنیا»، نوازنده و آهنگساز که سالهای متمادی بر روی تصانیف امیرجاهد متمرکز بوده و آنها را مطالعه و اجرا نموده در اینباره عنوان کرد: «امیر جاهد در موسیقی ما آدم بزرگیست. بعد فنی وی به حدی قابل توجه بوده که صبا بر یکی از تصانیفش شرحی مفصل نوشته و آنرا بسیار ستوده. اما ابعاد اجتماعی این فعال فرهنگی وجه مهمتر اوست. امیر جاهد با تمام وجود به کنشهای ترقی خواهانه و بعضا متجددانه عصر پس از مشروطه باور داشت و برای بیان و تبلیغ آنها از هیچ کوشش هنری دریغ نکرد. تصانیف او در بسیاری موارد حرف دل روشنفکران معاصرش بود که بیشتر آنها با تار نی داوود و صدای قمر به اجرا درآمد. مثلث طلایی «امیرجاهد» و «نی داوود» و «قمر»، تاثیر شگرفی در موسیقی و جامعه زمان خود داشتند. امیدوارم در این نشست، به اتفاق پژوهشگر با دانش و توانای همروزگارم جناب میرعلینقی و شاعر و ادیب گرامی آقای اسماعیلی اراضی، بتوانیم به بخشی از وجوه این چهره مهم موسیقی و هنر ایران زمین بپردازیم.»

    شایان ذکر است که نشست تخصصی «ادبیات آهنگین»، فردا، یکشنبه ۲۱ آبان ماه سال جاری، در محل «بنیاد شعر و ادبیات» انجام خواهد پذیرفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=160106
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *