×
×

در قالب 8 قطعه
آلبوم «ساحت خورشید» از مهران مهرنیا منتشر شد

  • کد نوشته: 430793
  • حمیده موسوی
  • سه شنبه, ۲۲ام تیر ۱۴۰۰
  • ۰
  • آلبوم «ساحت خورشید» به آهنگسازی مهران مهرنیا و خوانندگی علیرضا فتاحی در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایران پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
    آلبوم «ساحت خورشید» از مهران مهرنیا منتشر شد
  • آلبوم «ساحت خورشید» به آهنگسازی مهران مهرنیا و خوانندگی علیرضا فتاحی در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایران پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

    به نقل از مهر، «ساحت خورشید» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی در قالب آلبوم است که طی روزهای گذشته در ژانر موسیقی ایرانی منتشر شده است.

    در این مجموعه که شامل هشت آهنگ با کلام در سبک موسیقی کلاسیک ایرانی به خوانندگی علیرضا فتاحی است مهران مهرنیا آهنگساز و نوازنده تار و تار باس، بابک شهرکی نوازنده ویولن، ویولا و پیانو، داود غفاری زاده نوازنده نی، حمیدرضا امینی نوازنده دف، دایره و کوزه، نازنین بدر ثانی، همایون مهرنیا نوازنده سه تار، مهرنوش زنگنه نوازنده سه تار، الهه فدایی نوازنده سه تار باس، بهنام شهرکی و پدرام شهرکی صدابردار گروه اجرایی آلبوم را تشکیل می‌دهند.

    «کوچه ناز»، «راوی روشن»، دلتنگی»، «لحظه عاشق شدن»، «شب چموش»، «سرو سامان»، «لحظه عاشق شدن» از قطعاتی هستند که در این آلبوم پیش روی شنوندگان قرار گرفته است.

    مهران مهرنیا از جمله آهنگسازان و مدرسان شناخته شده موسیقی ایرانی است که در عرصه‌های مختلف نوازندگی تار، سه تار مشغول به فعالیت‌های آموزشی و اجرایی است. این هنرمند در دهه شصت فعالیت موسیقایی خود را با نوازندگی سه تار آغاز و بعد از مدتی نوازندگی این ساز ایرانی را نزد محمدرضا لطفی آموخت.

    وی در راستای اهداف موسیقایی خود به کار پژوهشی نیز مشغول شد و در سال ۱۳۷۳ بود که گروه موسیقی «همایون» را به منظور بازسازی تصانیف قدیمی ایران تاسیس و همراه با این مجموعه کنسرت‌های متعددی را اجرا کرد. مهرنیا چندی بود که گروه موسیقی «مهرنیا» را هم تشکیل داد و با این گروه در چند جشنواره موسیقی فجر شرکت کرد.

    «طالع مهر»، «نغمه همرازان» به خوانندگی سالار عقیلی، «پرواز خاکستر» با صدای وحید تاج، «حکمرانی باد» با صدای مهراد مهری، برگزاری کنسرت در تالار اصلی موسیقی شهر هانوی کشور ویتنام با صدای امیر اثنی عشری، برگزاری کنسرت «آواز خاکستر» با خوانندگی هاشم احمدوند، برگزاری تور کنسرت به همراه گروه «همدم تریو»، برگزاری کنسرت در موزه آسیا پاسیفیک ورشو و حضور در چندین رویداد داخلی و خارجی از جمله فعالیت‌های موسیقایی مهران مهرنیا طی سالهای اخیر است.

    منبع: مهر
    https://musiceiranian.ir/?p=430793
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *