×
×

در جشنواره طواف تا ولایت

  • کد نوشته: 14537
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۶ام شهریور ۱۳۹۰
  • ۰
  • رضا مهدوی دبیر بخش موسیقی جشنواره طواف تا ولایت در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس گفت:در این جشنواره که به نوعی جشنواره هنرهای اسلامی با موضوع طواف تا ولایت است موسیقی در ۱۰ بخش  کلاسیک ایرانی یا سنتی، کلاسیک غیر ایرانی، پاپ ایرانی، محلی ، هم‌خوانی اسلامی یا تواشیح، تک نوازان برجسته موسیقی ایرانی ، […]

  • رضا مهدوی دبیر بخش موسیقی جشنواره طواف تا ولایت در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس گفت:در این جشنواره که به نوعی جشنواره هنرهای اسلامی با موضوع طواف تا ولایت است موسیقی در ۱۰ بخش  کلاسیک ایرانی یا سنتی، کلاسیک غیر ایرانی، پاپ ایرانی، محلی ، هم‌خوانی اسلامی یا تواشیح، تک نوازان برجسته موسیقی ایرانی ، قوالی ، کودک، اجراهای ویژه و بخش بین الملل برگزار می‌شود.
    وی ادامه داد: در تمامی این شاخه‌ها بزرگان موسیقی حضور خواهند داشت و در دو تالار وحدت و مجموعه آزادی به روی صحنه می‌روند.
    مهدوی با اشاره به گروه‌های شرکت کننده در این جشنواره اظهار داشت: تاکنون مذاکرات زیادی با گروه‌ها و هنرمندان صورت گرفته به گونه‌ای که طی صبحت با مدیر برنامه آقای فخرالدینی و پذیرفتن ضمنی از سوی ایشان، ارکستر مهرنوازان به رهبری فرهاد فخرالدینی اجرایی را خواهند داشت.
    مهدوی ادامه داد: طی صحبت‌های صورت گرفته این ارکستر که توسط شخص آقای فخرالدینی تشکیل شده قصد دارد در این جشنواره موسیقی فیلم امام علی(ع) را در کنار دیگر قطعات اجرا کند. البته در کنار این ارکستر، ارکستر سمفونیک صدا و سیما، ارکستر رودکی، گروه رستاک، گروه آوازی تهران در کنار دیگر گروه‌ها که تا روزهای آتی حضورشان قطعی خواهد شد، اجرا خواهند داشت.
    رئیس مرکز موسیقی حوزه هنری در ادامه بیان داشت: از آنجایی که ارکستر ملی سال‌ها توسط فخرالدینی رهبری می‌شد، دبیر جشنواره در نشست خبری خود به اشتباه نام این ارکستر را مطرح کرد در صورتی که مقصود ایشان ارکستر مهرنوازن به رهبری آقای فخرالدینی بوده است.
    وی ادامه داد: از آنجایی که این جشنواره بین دو عید بزرگ شیعیان برگزار می‌شود سفارش ساخت سمفونی با عنوان غدیر را به شاهین فرهت داده‌ایم اما از آنجایی که این اثر تا زمان جشنواره آماده نمی‌شود ایشان در حد یک موومان و اورتور ۱۰ دقیقه‌ای اثری با این محتوا می‌سازند که توسط ارکستر سمفونیک صدا و سیما اجرا می‌شود.
    مهدوی در خاتمه خاطر نشان کرد: جشنواره طواف تا ولایت اولین جشنواره محتوایی در زمینه هنرهای اسلامی است که می‌تواند یک نمونه بکر و الگو ساز باشد.

    https://musiceiranian.ir/?p=14537
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *