×
×

در مراسم رونمایی از فیلم مستند زندگی‌ این هنرمند مطرح شد

  • کد نوشته: 109153
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۸ام خرداد ۱۳۹۵
  • ۰
  • شهرداد روحانی در مراسم رونمایی از فیلم مستند زندگی‌اش با عنوان «دره ستارگان» گفت: زمانی که ساخت فیلم را شروع کردیم، موی سفید نداشتم، ولی حالا موهایم سفید شده است! در این مراسم قره‌خانی (کارگردان این مستند) با بیان این‌که در مدت زمان ساخت این اثر چیزهای زیادی آموختم، اظهار کرد: هنر حرف خودش را […]

    در مراسم رونمایی از فیلم مستند زندگی‌ این هنرمند مطرح شد
  • ۴شهرداد روحانی در مراسم رونمایی از فیلم مستند زندگی‌اش با عنوان «دره ستارگان» گفت: زمانی که ساخت فیلم را شروع کردیم، موی سفید نداشتم، ولی حالا موهایم سفید شده است!

    در این مراسم قره‌خانی (کارگردان این مستند) با بیان این‌که در مدت زمان ساخت این اثر چیزهای زیادی آموختم، اظهار کرد: هنر حرف خودش را می‌زند و نیازی نیست خیلی درباره‌ آن صحبت شود. یک فیلم مانند یک قطعه‌ی موسیقی یا یک تابلوی نقاشی است.

    او در ادامه خطاب به منتقدانی که فیلم را مورد نقد قرار خواهند داد، اظهار کرد: ساخت این فیلم چهار سال زمان برد و همه‌ی ما از مشکلات و مسائلی که برای تهیه و ساخت فیلم وجود دارد، با خبر هستیم. قطعا در مسیر این فیلم هم حوادثی بوده که باعث طولانی شدن روند ساخت آن شده است، البته مجموعه‌ی آن‌ برای من خوشایند بوده و از منتقدان می‌خواهم این موضوع را در نظر بگیرند که فیلم با هزینه‌ بیت‌المال ساخته نشده است و نقد مغرضانه برای آن ننویسند. اگر از کارهای جوان‌ها حمایت کنند، آن‌ها می‌توانند به فعالیت خودشان همچنان ادامه دهند و قطعا اگر بخواهم به خودم نمره بدهم، نمره‌ی بالایی خواهد بود.

    این کارگردان جوان با اشاره به بخشی از صحبت‌های روحانی در فیلم مبنی بر این‌که او برای مردم قطعه‌هایش را می‌سازد و نه خودش، ادامه داد: امیدوارم همه، این فیلم را دوست داشته باشند و یادمان باشد ما موزه‌هایی را می‌سازیم که وسیله‌ها را در آن‌ها نگه می‌داریم، اما موزه‌های انسانی نداریم و از کسانی که سرمایه‌ی ملی کشور هستند، حمایت نمی‌کنیم. استاد روحانی در صحنه‌های بزرگ و جهانی حضور داشته، اما هرگز کشور و وطنش را فراموش نکرده است و خوشحالم این فرصت را داشتیم که درباره ایشان فیلم بسازیم.

    همچنین سیدامیر پروین حسینی که تهیه‌کنندگی اثر را برعهده داشته است، روی صحنه آمد و گفت: خیلی‌ها از من می‌پرسند که چطور هم «من سالوادور نیستم» و هم این فیلم را تهیه می‌کنی؟ باید بگویم که من تهیه‌کننده هستم و فیلم‌هایی را که به من پیشنهاد می‌شود بررسی می‌کنم و آن‌هایی را که مطابق سلیقه و توانم است تهیه می‌کنم.

    او با اشاره به این‌که با پروژه «دره ستارگان» دو سال همراه شدم، افزود: استاد شهرداد روحانی را خارج از ایران بیشتر می‌شناختند و در این فیلم می‌خواستیم او را بیشتر معرفی کنیم. او کسی است که در ژانرهای مختلف موسیقی خوش درخشیده و استثنایی است. او علاوه بر این‌که رهبر ارکسترهای بزرگی را برعهده داشته است، با آثارش هم به خوبی با مردم ارتباط گرفته است.

    در ادامه، شهرداد روحانی هم با بیان این‌که زحمت زیادی برای ساخت این فیلم کشیده شده است، ادامه داد: به خانم قره‌خانی گفتم زمانی که ساخت فیلم را شروع کردیم، موی سفید نداشتم، ولی حالا موهایم سفید شده است! من نسخه‌ی نهایی فیلم را ندیدم و امشب همراه دیگران به تماشای آن می‌نشینم.

    سپس این هنرمند دقایقی در این مراسم پیانو نواخت. در پایان هم کیک تولد ۶۳ سالگی شهرداد روحانی با حضور مصطفی‌کمال پورتراب بریده شد و فیلم «دره ستارگان» به‌نمایش درآمد.

    در این مراسم که ششم خرداماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد، مهمانانی مانند حجت‌الله شکیبا – نقاشی -، داریوش اسدزاده، آزیتا حاجیان، مهراوه شریفی‌نیا، اکرم محمدی، بهرام عظیمی، مهدی میامی، حسین فرح‌بخش، فرشید نوابی و … حضور داشتند.

    https://musiceiranian.ir/?p=109153
       
    برچسب ها شهرداد روحانی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *