×
×

یانی کنسرت زنده برگزار می‌کند

  • کد نوشته: 375031
  • خبرنگار موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۶ام فروردین ۱۳۹۹
  • ۰
  • یانی کنسرت زنده برگزار می‌کند

  • موسیقیدان یونانی هم به جمع هنرمندان موسیقی سراسر جهان که در روزهای خانه‌نشینی مردم هوادران خود را فراموش نکرده‌اند پیوست و کنسرت آن‌لاین خود را امشب برگزار خواهد کرد.

    در ادامه حرکت هنرمندان موسیقی جهان در برگزاری کنسرت آن‌لاین همزمان با روزهایی که تمام مردم دنیا برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا خانه‌نشینی را انتخاب کردند، یانیس کریسومالیس هنرمند بین المللی مطرح جهان که با اجرای کنسرت آکروپولیس خود با رهبری شهرداد روحانی توانست رکورد جهانی بازدیدهای اینترنتی را از آن خود کند و به یکی از مشهورترین موسیقیدان‌های جهان تبدیل شود، امشب (سه شنبه ۲۶ فروردین) کنسرت زنده خود را که قرار است از طریق فضای مجازی پخش شود، برای مردم جهان اجرا خواهد کرد .

    یانیس کریسومالیس مشهور به یانی، موسیقی‌دان، پیانیست، نوازندهٔ کیبورد و آهنگساز اهل یونان و ساکن ایالات متحده است. موسیقی یانی تلفیقی از سبک‌های جاز، موسیقی دوره کلاسیک، سافت راک و موسیقی جهان است و بخش عمدهٔ آهنگ‌های او را سازهای موسیقی تشکیل می‌دهند.یانی با کنسرت زنده در آکروپولیس به شهرت رسید.

     آلبوم این اجرا با فروش بیش از ۷ میلیون نسخه، دومین کنسرت موسیقی ویدئویی پرفروش تاریخ است. علاوه بر آن، یانی به دلیل اجرا در مکان‌های تاریخی از قبیل تاج محل در هند، شهر ممنوعه در چین، برج خلیفه در امارات متحده عربی، کاخ کرملین در روسیه، دژ اِل‌مورو در پوئرتوریکو، شهر باستانی جبییل در لبنان، تئاتر رومی کارتاژ در تونس، کاخ لاکشمی ویلاز در هند، اهرام مصر و ابوالهول بزرگ جیزه،و جبل القلعه در اردن بیش از پیش شناخته شده‌است.

    دست‌کم ۱۶ آلبوم یانی رتبهٔ نخست را در دسته‌بندی «آلبوم عصر نوی برتر» مجله بیلبُرد به‌دست آورده‌اند و دو آلبوم در زمان من و جرئت آرزو نامزد جایزه گرمی شده‌اند.تا پایان سال ۲۰۱۱ میلادی، یانی دربرابر بیش از ۲ میلیون نفر در ۲۰ کشور دنیا کنسرت زنده اجرا کرده و آلبوم‌هایش فروشی بیش از ۲۰ میلیون نسخه داشته‌اند.

    ساخته‌های یانی در برنامه‌های تلویزیون‌های تجاری و به ویژه برای رخدادهای ورزشی استفاده شده‌اند و از دیرباز در جمع‌آوری کمک‌های مالی برای تلویزیون‌های همگانی مؤثر بوده‌اند. او موسیقی فیلم نیز کار کرده‌است و ساخت موسیقی برای یک آگهی تلویزیونی شرکت بریتیش اِروِیز که برندهٔ جایزه شد را عهده‌دار بوده‌است.

    این هنرمند به ترکیب موسیقی الکترونیک سینی سایزر با ارکستر سمفونی، محبوبیت کامل بخشید. او در خلق موسیقی خود از موسیقی‌دانانی با ملیت‌های گوناگون از جمله آرمن آناسیان، شهرداد روحانی ، پدرو اوستاچه،کارن بریجز و حسین جفری و تعداد زیادی از هنرمندان بین المللی استفاده نموده‌است و انواعی از سازهای جالب توجه را بکار گرفته‌است. درپی تأثیراتی که یانی از فرهنگ‌های گوناگون جهان پذیرفته‌است، او را «هنرمند جهانی حقیقی» و موسیقی‌اش را بازتابی از فلسفهٔ «یک دنیا، یک‌نفر»  و «آمیزه‌ای از گلچین نواهای قومی» لقب داده‌اند.

    گفتنی است که شمارش معکوس اجرای زنده امشب این هنرمند در صفحه https://youtu.be/UsR1FWSFQZY آغاز شده است.

    مبارزه با کرونا روی خط نت

    از نخستین روزهای انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در ایران و لزوم قطع زنجیره انتقال این ویروس، لغو برنامه های فرهنگی و هنری از جمله کنسرت‌های موسیقی از طرفی و از سوی دیگر در خانه ماندن و خانه نشینی، از راه‌های بسیار مهم برای تسریع قطع این زنجیره انتقال مطرح شد. خانه نشینی طولانی مدت تبعات و الزاماتی دارد و تلطیف اذهان با استفاده از محصولات فرهنگی یکی از الزامات برای کاستن از تبعات منفی تلقی می‌شود.

    در همین راستا هنرمندان موسیقی از نخستین روزهای آغاز خانه نشینی مردم که همزمانی آن با شب های عید نوروز آن را سخت تر کرده بود، با حضور فعال در فضای مجازی موفق شدند تا خود را بعنوان مبارزان خط مقدم جنگ با کرونا از سنگر فرهنگ معرفی کنند.

    برگزاری کنسرت‌های آنلاین و رایگان نوروزخانه با همت شهرداری تهران و مساعدت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشار رایگان قطعات موسیقی در فضای مجازی و برگزاری اجراهای تکنوازی و کنسرت به صورت آنلاین و استفاده هنرمندان موسیقی از صفحات شخصی خود در فضای مجازی برای اطلاع رسانی، تشویق مردم به در خانه ماندن از طریق فضای مجازی از جمله اقدامات هنرمندان موسیقی در این ایام بوده است.

    شیوع عالمگیر ویروس کرونا در جهان باعث شده که اقدام به برگزاری کنسرت های آنلاین به ایران محدود نباشد و بسیاری از هنرمندان جهان از طریق فضای مجازی اقدام به برگزاری کنسرت های آنلاین و یا اجرای همزمان گروهی در اینترنت پرداخته اند. از جالب توجه ترین این اقدامات میتوان به کلیپ تاب خواهم آورد اثر مشترک هنرمندان موسیقی اسپانیا،  اجرای آنلاین ارکستر ملی فرانسه، اجرای آنلاین ارکستر ملی ایران تا کنون بوده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=375031
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *