×
×

صدای بانوی هنرمند کشورمان خاموش شد

  • کد نوشته: 101821
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۹ام اسفند ۱۳۹۴
  • ۱۷ دیدگاه
  • hot-topic-logoشیدا جاهد پیشکسوت عرصه آواز که مدت طولانی با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد دقایقی پیش ۹ اسفند ماه در بیمارستان لاله تهران، از دنیا رفت.
    +سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» درگذشت «شیدا جاهد» را به جامعه موسیقی ایران، خانواده و دوستداران این هنرمند تسلیت می گوید.

    صدای بانوی هنرمند کشورمان خاموش شد
  • شیدا جاهد

    شیدا جاهد

    شیدا جاهد پیشکسوت عرصه آواز که مدت طولانی با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد دقایقی پیش ۹ اسفند ماه در بیمارستان لاله تهران، از دنیا رفت.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این هنرمند که از چهار سال پیش با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، از چندی پیش در بیمارستان بستری و به دنبال وخامت حالش به کما رفته بود.

    «شیدا جاهد» از دوران کودکی تحت تاثیر صدای گرامافون پدر و زمزمه های مادرش که تصنیف های قمر را نجوا می‌کرد با آوای موسیقی آشنا شد، شیدا علاقه اش را به آواز را در دوران تحصیلی اش و به ویژه در اردوهای دانش آموزی که در شهرستان نوشهر برگزار می‌شد نشان داد و به اجرای برنامه های هنری پرداخت، او بعد ها در تهران نزد استادانی چون احمد ابراهیمی، صدیق تعریف و محمدرضا شجریان رفت و از تجربه های آنان بهره گرفت، ایشان در آوازخوانی از استادان موسیقی سنتی ایرانی پیروی می کند، این هنرمند در سال ۱۳۷۴ با «مسعود جاهد» آهنگساز و نوازنده‌ نی ازدواج کرد و از همین زمان به صورت رسمی با همکاری همسرش وارد عرصه‌ موسیقی ایرانی شد و گروه موسیقی بانوان «کرشمه» را تشکیل داد و کنسرت هایی نیز در تهران برای بانوان اجرا کرد.

    شایان ذکر است که شیدا با همراهی و همکاری همسرش مسعود جاهد چندین آلبوم در قالب همخوانی منتشر کرده است که عبارتند از «کوچه‌های بی نشان»، «پنجره باز می‌شود»، «در فکر تو بودم» و «خسته‌ام از این کویر» که آخرین آلبوم آن‌ها به تشخیص وزارت ارشاد و به دلیل غالب بودن صدای زن ممنوع و جمع‌آوری شد.

    سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» درگذشت «شیدا جاهد» را به جامعه موسیقی ایران، خانواده و دوستداران این هنرمند تسلیت می گوید.

    https://musiceiranian.ir/?p=101821
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *