×
×

پیکر «شیدا جاهد» بدون هیچ گونه سخنرانی بدرقه شد!

  • کد نوشته: 102055
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۳ام اسفند ۱۳۹۴
  • ۶ دیدگاه
  • مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد شیدا جاهد صبح دیروز (چهارشنبه ۱۲ اسفند) با حضور تعداد اندکی از اهالی موسیقی و مسئولان از مقابل بیمارستان لاله تهران برگزار شد.
    +حمیدرضا نوربخش: شیدا جاهد از جمله هنرمندانی بود که با تکیه بر آثار فاخر و ارزشمند نسل گذشته موسیقی ایرانی، فعالیت‌های ارزشمندی را در عرصه موسیقی رقم زده است

    پیکر «شیدا جاهد» بدون هیچ گونه سخنرانی بدرقه شد!
  • ۲۰۱۵۹۳۵مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد شیدا جاهد صبح دیروز (چهارشنبه ۱۲ اسفند) با حضور تعداد اندکی از اهالی موسیقی و مسئولان از مقابل بیمارستان لاله تهران برگزار شد.

    این مراسم تنها در حد مشایعت پیکر زنده یاد شیدا جاهد از در بیمارستان تا آمبولانس مخصوص بهشت زهرا و بدون هیچ گونه سخنرانی برگزار شد.

    حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی) در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: «بیش از ۲۰ سال است که با مرحوم جاهد به جهت فعالیت‌های مستمری که در عرصه موسیقی اصیل ایرانی داشت، آشنا هستم. او از جمله هنرمندانی بود که با تکیه بر آثار فاخر و ارزشمند نسل گذشته موسیقی ایرانی، فعالیت‌های ارزشمندی را در عرصه موسیقی رقم زده است.»

    نوربخش همچنین عنوان کرد: «در چند جلسه‌ای که همراه با تعدادی از هنرمندان به خدمت استاد محمدرضا شجریان می‌رفتیم، می‌دیدم که این هنرمند با چه اشتیاق و علاقه‌مندی حضور فعالی در کارها دارد. وی همواره هنرمندی بود که بر پایه اصالت‌ها به تولید آثار هنری همت می‌گمارد. او هنرمندی بود که هیچ‌گاه کار سخیفی انجام نمی‌داد و این یکی از ارزش‌های بسیار فراوانی است که نباید به راحتی از آن چشم‌پوشی کرد.»

    وی در ادامه افزود: «متاسفانه فضا در این مدت درباره بیماری ایشان به شکلی بود که کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم اما امیدوارم که فضای فعالیت‌های موسیقی در کشور به گونه‌ای طراحی شود که از این پس قدر چنین هنرمندان شایسته‌ای را بدانیم. در این مدت تنها کسی که همراه با فعالیت‌های هنری‌اش در کنار زنده‌یاد شیدا جاهد قرار داشت، همسرش مسعود جاهد بود که مانند یک پرستار دلسوز در کنار وی حضور داشت و شاهد بیماری مهلکی که شیدا جاهد با آن مبارزه می‌کرد، بود. مسعود جاهد هنرمندی است که در این سال‌ها صبورانه و پایدار در کنار زنده‌یاد جاهد جانانه حضور داشت و مانند پروانه‌ای دور این شمع می‌گشت.»

    این مراسم با حضور برخی هنرمندان و مسئولان مانند فرزاد طالبی، محمد سریر، حمیدرضا نوربخش، هنگامه اخوان، ژیوار شیخ الاسلامی، حسین سروی، عباس سجادی، پری ملکی، سامان احتشامی، بهنام شهرکی، افشین معصومی و سهیلا پورگرامی برگزار شد.

    شیدا جاهد خواننده موسیقی ایرانی در دوران فعالیتهای حرفه ای خود ۸ آلبوم را به همراه همسرش مسعود جاهد با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرد. آخرین آثار او سه آلبوم های «سرخوشان مست»، «زلف» و «مجنون» بودند که امسال منتشر شدند.

    https://musiceiranian.ir/?p=102055
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *