×
×

با موضوع پرونده «نواهای بیات تهران»

  • کد نوشته: 66978
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۳ام دی ۱۳۹۳
  • ۳ دیدگاه
  • hot-topic-logoدوره بیست و سوم ماهنامه خبری – تحلیلی «گزارش موسیقی» (شماره مسلسل ۷۱ – انتشار دی ماه) به سردبیری «سروش ریاضی» و با موضوع پرونده «نواهای بیات تهران» به منظور درگذشت «مرتضی احمدی» منتشر شد.
    +«جایگاه نقد و ظرفیت نقدپذیری جامعه» موضوع آسیب‌شناسی این شماره گزارش موسیقی بوده که پیرو سخنرانی دکتر یوسف اباذری در نشست جامعه‌شناسی دانشگاه تهران به موضوع نقد در جامعه پرداخته شده است

    با موضوع پرونده «نواهای بیات تهران»
  • روی جلد مجله «گزارش موسیقی»

    روی جلد مجله «گزارش موسیقی»

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: دوره بیست و سوم ماهنامه خبری – تحلیلی «گزارش موسیقی» (شماره مسلسل ۷۱ – انتشار دی ماه) به سردبیری «سروش ریاضی» و با موضوع پرونده «نواهای بیات تهران» به منظور درگذشت «مرتضی احمدی» منتشر شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، «صدای آشنا» بعنوان اولین بخش ماهنامه، به گفت‌و‌گو با مهرداد دلنوازی و کیوان میرهادی پرداخته شده است که پیرو آن امیرعلی بکان در پرسش‌های چگونگی پیوندش با موسیقی پاسخ می‌دهد. نگاهی به کنسرت صد سال موسیقی ایران برای پیانو و گفت‌و‌گویی اختصاصی با لیلا رمضان نوازنده پیانو مقیم سوئیس به تشریح کنسرت نامبرده می‌پردازد.

    «جایگاه نقد و ظرفیت نقدپذیری جامعه» موضوع آسیب‌شناسی این شماره گزارش موسیقی بوده که پیرو سخنرانی دکتر یوسف اباذری در نشست جامعه‌شناسی دانشگاه تهران به موضوع نقد در جامعه پرداخته شده که در ادامه بحث با برخی از اهالی موسیقی از جمله، محمد سریر، شاهین فرهت، نادر مشایخی، مهرداد پاکباز، محمدرضا تفضلی، حمیدرضا عاطفی، پویا سرایی و میلاد عمرانلو گفت‌و‌گویی صورت گرفته است.

    پیرو گفت‌و‌گو با برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان در شماره قبل ماهنامه، در این شماره قسمت دوم گفت‌و‌گو‌ها را می‌خوانید. همچنین نخستین اجرای مروارید ناظمی نیا بعنوان پیانیست نوجوان با نوازندگان یونانی در تالار وحدت و گفت‌و‌گو با دکتر آریا باستانی‌نژاد بعنوان سرپرست گروه و تکنواز فلوت، موضوع رپرتاژ این شماره ماهنامه می‌باشد.

    دی ماه جاری، سی پنجمین سالروز درگذشت استاد جواد بدیع‌زاده خواننده «خزان عشق» و آثار فاخر فکاهی اجتماعی «یکی یه پول خروس»، «ماشین مشدی ممدلی» و… می‌باشد که بدین منظور مروری بر زندگی هنری این هنرمند پرداخته شده و در ادامه گفت‌و‌گویی با الهه بدیع‌زاده، فرزند او به جزئیاتی از زندگی وی صورت گرفته است.

    به گزارش «موسیقی ایرانیان»، پیرو درگذشت «مرتضی احمدی»، موضوع پرونده این شماره به «بیات تهران» و «ضربی خوانی» اختصاص داده شد که در این خصوص یادداشتی از هوشنگ فراهانی، آهنگساز و نوازنده تار را می‌خوانید و در ادامه گفت‌و‌گوهای اختصاصی گزارش موسیقی با محمدصفار منتشری، مجید کیانی، داود فیاضی و رضا نوابی آمده است. دو گفت‌و‌گوی منتشر نشده از مرتضی احمدی نیز از جمله مطالب خواندنی این شماره می‌باشد.

    در بخش تازه‌های موسیقی، ضمن معرفی آلبوم‌های «ماچنتایار از ایندیار»، «تقدیم به خدا»، «در سایه سرو» و «لحظه‌های بی‌پایان» گفت‌و‌گوهایی با صاحبان آثار به ترتیب حامد ثریا، علیرضا لاچینی، پویا محمدی و روزبه تابنده صورت گرفته و در ادامه به معرفی کتاب «گل‌های شادی» و گفت‌و‌گو با مولفین کتاب ایرج گلی و شهین نیک ذات پرداخته شده است. پایان بخش این شماره، معرفی یکی از سازسازان نهاوندی، حسن جورابی می‌باشد که گفت‌و‌گویی کوتاه با وی صورت گرفته است.

    شایان ذکر است که این شماره در ۶۴ صفحه بصورت تمام رنگی است که در کیوسک‌های مطبوعاتی به قیمت ۵۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=66978
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *