×
×

شماره جدید «گزارش موسیقی» به پیشخوان روزنامه فروشی ها آمد

  • کد نوشته: 102153
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۵ام اسفند ۱۳۹۴
  • ۰
  • دوره سی اُم مجله خبری تحلیلی «گزارش موسیقی» (شماره مسلسل ۷۹ – اسفند ۱۳۹۴) به سردبیری «سروش ریاضی» با موضوع پرونده «بابک بیات» منتشر شد.
    +فصل آغازین این شماره طی گپ و گفتی با نادر مشایخی به روایت وی از پیر بولز، به بهانه درگذشت این آهنگساز پیشرو و رهبر شهیر فرانسوی پرداخته شده است

    شماره جدید «گزارش موسیقی» به پیشخوان روزنامه فروشی ها آمد
  • photo_2016-03-05_20-57-19دوره سی اُم مجله خبری تحلیلی «گزارش موسیقی» (شماره مسلسل ۷۹ – اسفند ۱۳۹۴) به سردبیری «سروش ریاضی» با موضوع پرونده «بابک بیات» منتشر شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، فصل آغازین این شماره طی گپ و گفتی با نادر مشایخی به روایت وی از پیر بولز، به بهانه درگذشت این آهنگساز پیشرو و رهبر شهیر فرانسوی پرداخته شده است. در ادامه نیز، نگاهی به اثر ادبی ـ موسیقایی «تا به تا» از پیر بولز خواهیم خواند.

    «بابک بیات» موضوع پرونده شماره ۷۹ گزارش موسیقی بوده که تهیه آن به کوشش علی عظیمی نژادان صورت گرفته است. از نقاط بارز این پرونده، چاپ گفت و گوی منتشر نشده ای از بابک بیات با عنوان «وام دار منفردزاده و واروژان هستم» بوده که توسط مهران پورمندان در سال ۱۳۷۹ صورت گرفته است. این پرونده که شامل دو یادداشت از مرتضی نوری و علی شیرازی، و همچنین شش گفت وگو با برخی از موسیقیدانان نام آشنا، فریدون شهبازیان، میلاد کیایی، تورج زاهدی، مهران پورمندان، و فردین خلعتبری است به طرح دیدگاه های خود درباره آثار موسیقایی بیات پرداخته اند.

    گزارش کنفرانس بین المللی دکتر بیژن ظلی، موسیقی شناس مقیم آمریکا در سن پترزبورگ و گفت وگوی اختصاصی با وی درباره موضوع کنفرانس نامبرده از جمله مطالب دوره سی اُم خبری تحلیلی گزارش موسیقی می باشد.

    در راستای معرفی آلبوم موسیقی، «آوازهای باروک» به خوانندگی عبدالرضا رستمیان با همکاری آنسامبل میلان ایتالیا مورد بررسی قرار گرفته است.

    طی سلسله مقالات تحلیلی گزارش موسیقی، در این شماره به بهانه اجرای دو اثر سمفونیک «سوئیت سمفونیک پیرگینت» اثر ادوارد گریگ، و «کنسرتو پیانو شماره ۵» از لودویگ فان بتهوفن توسط ارکستر سمفونیک تهران به تحلیلی این دو پرداخته شده است.

    آهنگسازان و نوازندگان گیتار کلاسیک، در ادامه ی چاپ قسمت های اول و دوم مقاله «تکنیک های توسعه یافته برای گیتار کلاسیک» در شماره های گذشته گزارش سیقی، قسمت پایانی آن را با عنوان «صداهای کوبه ای» در این شماره می خوانند.

    شایان ذکر است که این شماره مجله «گزارش موسیقی» در ۶۴ صفحه و قیمت ۶۰۰۰ تومان بوده که قابل دسترس در فروشگاههای فرهنگی و کیوسکهای مطبوعاتی می باشد.

    https://musiceiranian.ir/?p=102153
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *