×
×

با موضوع بررسی «آرا و آثار میکیس تئودوراکیس»

  • کد نوشته: 90727
  • حمیده موسوی
  • دوشنبه, ۲۷ام مهر ۱۳۹۴
  • ۰
  • مجموعه فروش کتاب «نشر هنوز» در تاریخ ۲۸ مهر ماه سال جاری، نشستی تحلیلی با عنوان «سه شنبه های هنوز» و موضوعیت «بررسی آرا و آثار میکیس تئودوراکیس» برگزار خواهد کرد. این در حالی ست که نادر مشایخی، کریستف رضاعی، محمد ضیمران، مهران پور مندان و سروش ریاضی در این گردهمایی حضور خواهند داشت.

    +حضور در این جلسه برای عموم آزاد است

    با موضوع بررسی «آرا و آثار میکیس تئودوراکیس»
  • بررسی آرا و آثار میکیس تئودوراکیس

    بررسی آرا و آثار میکیس تئودوراکیس

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: مجموعه فروش کتاب «نشر هنوز» در تاریخ ۲۸ مهر ماه سال جاری، نشستی تحلیلی با عنوان «سه شنبه های هنوز» و موضوعیت «بررسی آرا و آثار میکیس تئودوراکیس» برگزار خواهد کرد. این در حالی ست که نادر مشایخی، کریستف رضاعی، محمد ضیمران، مهران پور مندان و سروش ریاضی در این گردهمایی حضور خواهند داشت.

    سروش ریاضی با اعلام این خبر و در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» عنوان کرد: «به تازگی ویژه نامه ای درباره «میکیس تئودوراکیس» هنرمند شهیر یونانی از طریق نشریه «گزارش موسیقی» منتشر کرده ایم که بر آن شدیم تا در این راستا نشستی ترتیب داده و به بررسی آرا و آثار این شخصیت پرداخته شود.»

    وی افزود: «این آهنگساز به ندرت در ایران شناخته شده است و اغلب وی را در حوزه موسیقی فیلم می شناسند. لذا برای معرفی بیشتر و بهتر آقای تئودوراکیس از کارشناسان حوزه های موسیقی، غیر موسیقی و میان فرهنگی دعوت به عمل آمده تا ما را در این زمینه یارا بوده و این تحلیل و بررسی ها در فضایی کارشناسانه صورت پذیرد. دلیل پرداختن به آراءِ تئودوراکیس علاوه بر آثار موسیقایی اش، در واقع فعالیت های چند وجهی ایشان به جز موسیقی نیز می باشد چرا که در زمینه سیاسی، اجتماعی و مسائل حقوق بشر نیز پرونده ای پربار و پر فراز و نشیب داشته و از دوران نوجوانی تا کنون که بیش از ۹۰ سال سن دارند با سختی ها فراوانی همچون تبعیدهای چندین ماهه و اسارت های چند ساله مواجه بوده اند.»

    ریاضی در پایان خاطر نشان کرد: «ضمن برگزاری این جلسه و در میان برنامه های در نظر گرفته شده، مختصراٌ به پخش آثاری از «میکیس تئودوراکیس» خواهیم پرداخت و حضور در این جلسه برای عموم آزاد خواهد بود.»

    شایان ذکر است که جلسه بررسی «آرا و آثار میکیس تئودوراکیس» در ساعت ۱۸ از تاریخ سه شنیه، ۲۸ مهر ماه سال جاری در مجموعه «نشر هنوز» به نشانی خیابان کریمخان زند، ما بین ایرانشهر و ماهشهر – پلاک ۱۳۴- طبقه دوم‎ برگزار خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=90727
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *