×
×

علی جنتی: سالار عقیلی غافلگیر شده بود

  • کد نوشته: 98394
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۸ام بهمن ۱۳۹۴
  • ۱۰ دیدگاه
  • hot-topic-logoبا سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تکلیف سالار عقیلی مشخص شد و با توجه به بیانیه و توضیحات این خواننده موسیقی سنتی کشورمان که برای مسئولان امر قانع‌کننده بوده، او همچنان در فضای کشورمان به فعالیت‌هایش به صورت رسمی ادامه خواهد داد.
    علی جنتی:
    سالار عقیلی می‌تواند به فعالیت‌های خود ادامه دهد

    علی جنتی: سالار عقیلی غافلگیر شده بود
  • سالار عقیلی

    سالار عقیلی

    با سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تکلیف سالار عقیلی مشخص شد و با توجه به بیانیه و توضیحات این خواننده موسیقی سنتی کشورمان که برای مسئولان امر قانع‌کننده بوده، او همچنان در فضای کشورمان به فعالیت‌هایش به صورت رسمی ادامه خواهد داد.

    حضور سالار عقیلی در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای و انتشار تصاویر این خواننده با گروهی از مجریان دو شبکه ماهواره‌ای در حاشیه کنسرت اخیرش در لندن، با خبرهای ضدونقیض از حذف اجرای این خواننده از جشنواره موسیقی فجر همراه شده است؛ اقدامی که اسباب نگرانی درباره هل دادن این هنرمند کشورمان به خارج از ایران را فراهم ساخته بود.

    پس از این اتفاق، «تابناک» در مطلبی به مسئولان امر متذکر شد که این نوع برخورد نگرانی‌های جدی را در پی داشته، چون برخی ناخواسته در حال هل دادن این خواننده توانمند به خارج از ایران هستند و ظاهراً نخستین گام‌ها را محکم برداشته‌اند. این رویکرد قطعاً در راستای مصالح ملی نیست و باید با تکیه بر تجریات گذشته، از آن پرهیز کرد، مراقب بود و خطای عقیلی را با خطایی بزرگ‌تر تکمیل نکرد.

    همزمان اقدامات خوبی از سوی مسئولان مرتبط در همین راستا پی گرفته شد، از جمله اینکه رضا پورحسین، قائم مقام معاون سیما، در حاشیه افتتاح شبکه تهران درباره اینکه آیا تیتراژ سریال معمای شاه همچنان با صدای سالار عقیلی پخش خواهد شد؟ گفت: «خیلی افراد از من می‌پرسند که با حضور سالار عقیلی در شبکه «من و تو» آیا تیتراژ سریال معمای شاه پخش می‌شود؟ و من به آنها جواب دادم که بله تیتراژ پخش خواهد شد.»

    از آن سو، حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اظهار تأسف از حضور سالار عقیلی در یک شبکه مخالف نظام گفت: «درباره حضور عقیلی در سی‌ویکمین دوره جشنواره موسیقی فجر هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده، چون نخست باید ابعاد این اتفاق بررسی شود. بر همین اساس، هنوز تصمیمی مبنی بر ممنوع شدن فعالیت‌های عقیلی در کشور گرفته نشده است. ابتدا عقیلی باید به ایران برگردد و اتفاق رخ‌ داده بررسی شود.»

    در این شرایط سالار عقیلی که در تور کنسرت‌هایش در اروپا بود، با انتشار بیانیه‌ای گامی موثر برای رفع سوءتفاهم‌ها برداشت. در بخشی از بیانیه عقیلی آمده است: «از آنجائی که فرد سیاسی نیستم و با گرایش‌های سیاسی‌ شبکه‌های ماهواره‌ای اصولاً آشنایی نداشته و ندارم و هدفم صرفاً ترویج و شناساندن هنرم بوده و هرگز غیر از راه هنر و تلمذ هنر موسیقی اصیل، راه دیگری نپیموده‌ام، سعی‌ام بر این بود که همواره در کشورهای مختلف به‌عنوان سفیر فرهنگی ایران، موسیقی کشور عزیزم را ترویج داده و نیتی به غیر از این نداشتم.

    تصورم این است که هیچ نکته‌ای خلاف شأن ایران عزیز و ساحت هنر و هنرمند ابراز نکردم و همواره افتخارات کشورم را پاس داشته و جوانان ایران عزیز را چه در داخل و چه در خارج با موسیقی اصیل و فاخر، همراه با اشعار بزرگانی مانند مولانا، حافظ، سعدی، جامی و… بیش از پیش آشنا نمایم.

    با در نظر گرفتن این نکته که اکثر هم‌وطنان عزیز به این بنده حقیر لطف داشته و معمولاً انتظار دارند با گرفتن عکس، اینجانب را مورد عنایت خود قرار دهند، دور از انصاف و اخلاق هنری می‌بینم که از این کار ممانعت نمایم.

    از طرفی در مسافرت‌های داخل و خارج از کشور با اغلب شبکه‌های تلویزیونی در مورد فعالیت‌های هنری‌ام گفت‌وگو نموده‌ام و تاکنون مورد خلافی مشاهده نشده، این بار هم فقط و فقط در ارتباط با تور کنسرت اروپای خود به‌خصوص در لندن و منچستر، به مردم عزیز آگاهی دادم و سعی‌ام بر این بود که جوانان را بیش‌تر با موسیقی فاخر کشورمان آشنا نمایم.»

    پس از این بیانیه امروز علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی واکنش نهایی را نشان داد و در این برنامه گفت: «با این هنرمند در این رابطه صحبت داشتم و احساس می‌کنم به علت عدم آشنایی با این شبکه دچار غافلگیری شده است.»

    جنتی تاکید کرد: «وی در این رابطه بیانیه خوبی داد و عنوان کرد که فرد سیاسی نیست و با این شبکه آشنایی نداشته و برای معرفی فرهنگ و هنر ایرانی و توضیح درباره کنسرتی که در منچستر داشته با این شبکه مصاحبه کرده است. سالار عقیلی را به عنوان فردی که از ابتدای کار هنری‌اش با نظام همکاری داشته می‌شناسیم و خودش هم بر این موضوع تأکید دارد.»

    https://musiceiranian.ir/?p=98394
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *