×
×

انتشارات: آوای باربد

  • کد نوشته: 9801
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۷ام فروردین ۱۳۹۰
  • ۰
  • نام آلبوم: غروب (اثری از مسعود شعاری) خواننده: همخوانان (فرناز صاحب قلم و حسین بهاربین) آهنگساز و تنظیم کننده: مسعود شعاری انتشارات: آوای باربد توضیحات: “غروب” در دستگاه ماهور، اصفهان و افشاری به آهنگسازی مسعود اجرا شده است و “گروه همساز” ملودی‌های آن را نواخته‌اند. این اثر براساس اشعار مولوی ساخته شده و یک گروه نیز […]

  • نام آلبوم: غروب (اثری از مسعود شعاری)

    خواننده: همخوانان (فرناز صاحب قلم و حسین بهاربین)

    آهنگساز و تنظیم کننده: مسعود شعاری

    انتشارات: آوای باربد

    توضیحات: “غروب” در دستگاه ماهور، اصفهان و افشاری به آهنگسازی مسعود اجرا شده است و “گروه همساز” ملودی‌های آن را نواخته‌اند. این اثر براساس اشعار مولوی ساخته شده و یک گروه نیز همخوانی آن را اجرا کرده‌اند.

    در این آلبوم که با همنوازی سه تارها خلق گردیده، علاوه بر سه تار رایج و معمول، از چند سه تار ابداعی دیگر نیز استفاده شده است.از جمله “سه تار زیر” با گستره صوتی بالاتر از سه تار رایج. “سه تار بم” با محدوده صوتی پایین تر و سیم های متفاوت با سه تار معمول. همچنین نوع چهارم سه تاری با نام “دلربا” که شش سیم داشته و کمی بزرگ تر از سه تار عادی است.

    “غروب” در دو بخش اجرا شده که بخش اول شامل قطعاتی با عناوین تکنوازی سه تار، به یاد طلوع، تکنوازی سه تار، دیدار، تکنوازی سه تار، غروب و بخش دوم  شامل نقش خیال، چرخ گردون، تکنوازی سه تار و کوچ عاشقان است.

    همنوازان گروه “همساز” وصال عرب زاده، رضا صانعی فر، لیدا عباسی، نوشین طغیان، سیاوش کرمی(سه تار)، حمیدرضا صنیعی پور، فرزام اعتمادی(سه تار بم)، مازیار کلانتریان(سه تار زیر)، سیامک صالحی(تمبک)، سینا شعاری(عود) و مسعود شعاری(سه تار، سه تار زیر و دلربا) هستند.

    همچنین نوازندگان مهمان در این آلبوم هومن توتونچیان(کوزه) و فرزاد خورشیدفر(دف) هستند

    تاریخ انتشار: فروردین ماه ۱۳۹۰

    کاور آلبوم:


    https://musiceiranian.ir/?p=9801
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *