×
×

«مخاطبان عام و خاص از کنسرت ما لذت می‌برند»

  • کد نوشته: 97225
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۶ام دی ۱۳۹۴
  • ۰
  • «ودود موذن» خواننده گروه «دالغا» می‌گوید: «در کنسرت تهران آنچه اجرا می‌کنیم ادغامی از موسیقی آشیق و موسیقی ردیف است و مورد پسند مخاطبان عام و خاص قرار می‌گیرد.»
    موذن:
    +در ردیف‌نوازی موسیقی آذری بیشترین نقش را تار و کمانچه دارند اما در ترکیب گروه «دالغا» تار و کمانچه استفاده نشده و سازهایی مانند بالابان و قوپوز جواب آوازها را می‌دهند

    «مخاطبان عام و خاص از کنسرت ما لذت می‌برند»
  • ودود موذن

    ودود موذن

    «ودود موذن» خواننده گروه «دالغا» می‌گوید: «در کنسرت تهران آنچه اجرا می‌کنیم ادغامی از موسیقی آشیق و موسیقی ردیف است و مورد پسند مخاطبان عام و خاص قرار می‌گیرد.»

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، ودود موذن خواننده‌ای است که هم در موسیقی ایرانی و هم در موسیقی آذری فعالیت داشته و دارد. وی قرار است تا چند روز دیگر در سالن‌همایش‌های برج میلاد اجرای خود را به همراه گروه «دالغا» به روی صحنه ببرد. این خواننده درباره این اجرا و ترکیب سازیِ گروه «دالغا»، می‌گوید: «ترکیب گروه «دالغا» براساس موسیقی آشیق آذربایجان است. ترکیب سازی این گروه از حالت سنتی درآمده و تغییراتی کرده است.»

    وی ادامه می‌دهد:‌ «از نظر موسیقی هم شاهد اتفاق‌های تازه‌ای در گروه «دالغا» هستیم که برای نخستین بار موسیقی ردیفی آذربایجان با موسیقی آشیقی آذربایجان ادغام شده؛ این اتفاق هم از نظر سازی و هم از نظر آوازی رخ داده است.»

    موذن می‌گوید:‌ «دو سال پیش اجرایی با گروه «دالغا» داشتم که با استقبال خوبی مواجه شد. در سال جاری هم تا چند روز دیگر کنسرتمان با گروه «دالغا» را در تهران به روی صحنه می‌بریم.»

    این خواننده درباره آنچه در این کنسرت می‌خواند، تاکید می‌کند:‌ «قطعه‌هایی از موسیقی آشیقی داریم که موسیقی ردیف با آن ادغام شده و در عین حال قطعه‌هایی از موسیقی ردیف داریم که موسیقی آشیقی در آن شنیده می‌شود. در ردیف‌نوازی موسیقی آذری بیشترین نقش را تار و کمانچه دارند اما در ترکیب گروه «دالغا» تار و کمانچه استفاده نشده و سازهایی مانند بالابان و قوپوز جواب آوازها را می‌دهند.»

    ودود موذن

    ودود موذن

    وی ادامه می‌دهد:‌ «در گروه «دالغا» به لحاظ ترکیب‌بندی سازی و از نظر تنظیم موسیقی اتفاق‌های تازه‌ای رخ داده است. موسیقی آشیق در نوع خالصش سه ساز دارد و به گونه‌ای ساده اجرا می‌شود و صداهای وسیعی نداریم. اما در گروه «دالغا» سدهای بسیاری شکسته شده و کل قطعه‌ها هم تنظیم شده هستند. مخاطبان موسیقی آذری در کنسرت گروه «دالغا» می‌توانند موسیقی آشیق را به صورت علمی‌تر بشنوند.»

    ودود موذن درباره مخاطبان کنسرت پیش‌رو در تهران می‌گوید: «موسیقی‌هایی هستند که عامه‌پسندند و تقریبا قشر زیادی از مردم آنها را می‌پسندند، موسیقی‌های فاخر هم مخاطب خاص خود را دارند؛ تجربه‌ی اجراهای گذشته در کنار گروه «دالغا» نشان می‌دهد که هم مخاطبان عام از شنیدن و دیدن موسیقی ما لذت می‌برند و هم مخاطبان خاص‌تر که به طور دقیق‌تری موسیقی را می‌شنوند.»

    شایان ذکر است که کنسرت گروه موسیقی «دالغا» با عنوان «آشیق‌جنون» به سرپرستی و آهنگسازی چنگیز مهدی‌پور و با خوانندگی وَدود موذن، سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰ در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

    بلیت فروشی این کنسرت از طریق سامانه تلفنی ۰۲۱۸۴۲۰۰ و سایت اینترنتی www.84200.ir انجام می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=97225
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *