×
×

در گفتگو با «ودود موذن» عنوان شد:

  • کد نوشته: 113403
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۱ام تیر ۱۳۹۵
  • ۰
  • در حالی که تنها چند روز تا برگزاری کنسرت گروه «خطایی» با حضور سه تن از نوابغ موسیقی کشور آذربایجان باقی مانده است، ودود موذن خواننده این کنسرت توضیح‌هایی درباره آنچه قرار است در این برنامه اجرا شود، ارائه داد.
    +آنچه در این کنسرت اجرا خواهد شد براساس ملودی‌های موسیقی اصیل آذری است اما شاکله و تنظیم آثار به موسیقی راک نزدیک‌تر است

    در گفتگو با «ودود موذن» عنوان شد:
  • ودود موذن

    ودود موذن

    خواننده گروه «خطایی» می‌گوید:‌ «شاکله اصلی کار نزدیک به موسیقی راک است اما تمام ملودی‌ها براساس موسیقی اصیل آذری است. در کل قطعه‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که هیجان و فضای کار به خوبی پیش برود.»

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، در حالی که تنها چند روز تا برگزاری کنسرت گروه «خطایی» با حضور سه تن از نوابغ موسیقی کشور آذربایجان باقی مانده است، ودود موذن خواننده این کنسرت توضیح‌هایی درباره آنچه قرار است در این برنامه اجرا شود، ارائه داد.

    ودود موذن خواننده گروه «خطایی» با اشاره به آمدنِ سه تن از نوابغ موسیقی آذربایجان به ایران، می‌گوید: رابطه دیرینی با هنرمندان کشور جمهوری آذربایجان داشته‌ام و همیشه در ذهن داشتم که از هنرمندان برجسته این کشور برای حضور در ایران و اجرای برنامه‌ای مشترک دعوت کنم. خوشبختانه این مهم امروز انجام شده و این هنرمندان هم دعوت ما را قبول کرده‌اند. امیدوارم این اتفاق بیافتد و هم وطنانمان بتوانند از نزدیک با هنر این هنرمندان آشنا شوند. در سال‌های گذشته در کشور آذربایجان اجراهای مختلفی با این هنرمندان داشته‌ام و همواره هنر آنان را تحسین می‌کنم.

    این خواننده در معرفی سه هنرمندی که از کشور آذربایجان به ایران می‌آیند، می‌گوید: «رحمان ممداف» از نوازندگان و سولیست‌های گیتار برقی آذربایجان است که سبک خاص خود را در نوازندگی این ساز دارد و تا کنون کسی نتوانسه مثل ایشان ساز بزند. در کشور آذربایجان خیلی شناخته شده است. در ترکیه هم همه او را می‌شناسند و آنجا هم محبوبیت خاص خود را دارد.

    وی ادامه می‌دهد: «رحمان ممداف» علاوه بر گیتار، تار هم می‌نوازد. در آذربایجان سه گیتاریست معروف داریم؛ یکی «رمیش» است که برای نخستین بار این گیتار را به آذربایجان آورد، بعد از او دو نفر دیگر هستند که یکی «المان» و دیگری «رحمان ممداف» است.

    موذن در معرفی دیگر نوازنده‌ی آذربایجانی می‌گوید: «تورال ممدلی» فرزند رحمان ممدلی است. او آهنگساز و درس آهنگسازی خوانده است. سال گذشته در مسابقات جهانی در مجارستان و در میان آهنگسازان جوان مقام نخست را به دست آورد. پیانو می‌نوازد و جوایز متعددی هم دارد.

    ودود موذن

    ودود موذن

    وی ادامه می‌دهد: همچنین شهریار ایمانف نوازنده تار است که در نواختنِ این ساز سبکی جدید و پیچیده برای خودش ابداع کرده و در کارش پیشتاز است. کارهایی کرده که در تاریخ موسیقی آذربایجان بی‌سابقه بوده است. معمولا در مهمترین مراسم‌های داخل و خارج کشور آذربایجان از شهریار ایمانف برای اجرای برنامه دعوت می‌کنند. در کارنامه شهریار ایمان‌اف اجرا در آکروپولیس یونان و همکاری با ارکسترهای بزرگ دنیا به چشم می‌خورد.

    موذن تاکید می‌کند:‌ این هنرمندان در کنسرتِ تهران هم گروه «خطایی» را همراهی می‌کنند و هم تکنوازی‌هایی دارند. در این کنسرت یک قطعه هم با حضور ایمانف و تورال ممدلی و آوازِ من اجرا می‌کنیم.

    این خواننده درباره آنچه در کنسرت پیش رو اجرا می‌شود، می‌گوید: آنچه در این کنسرت اجرا خواهد شد براساس ملودی‌های موسیقی اصیل آذری است اما شاکله و تنظیم آثار به موسیقی راک نزدیک‌تر است. این بار آنچه اجرا می‌کنیم دینامیک است و تنظیم‌هایمان ریتم و هیجان بسیاری دارد. ممکن است برخی‌ها گمان کنند که ما در این اجرا قرار است «راک» بزنیم؛ در حالی که بیشتر سعی کرده‌ایم به سلیقه جوانان نزدیک شویم.

    این خواننده تاکید می‌کند: شاکله اصلی کار نزدیک به موسیقی راک است اما تمام ملودی‌ها و موسیقی‌ها براساس موسیقی اصیل آذری است. در کل قطعه‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که هیجان و فضای کار به خوبی پیش برود.

    اجرای گروه «خطایی» به خوانندگی ودود موذن و با حضور سه هنرمند سرشناس موسیقی آذربایجان قرار است اواخر هفته جاری یعنی ۲۵ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۰ در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=113403
       
    برچسب ها ودود موذن

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *