×
×

توسط «محمدرضا درویشی»

  • کد نوشته: 97201
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲۶ام دی ۱۳۹۴
  • ۰
  • محمدرضا درویشی این روزها مشغول نوشتن جلد سوم دایراالمعارف سازهای ایرانی ست و در این کتاب به سازهای بادی پرداخته و نهایت سال آینده منتشر می شود.

    توسط «محمدرضا درویشی»
  • ۹۴۰۶_۳۷۷محمدرضا درویشی این روزها مشغول نوشتن جلد سوم دایراالمعارف سازهای ایرانی ست و در این کتاب به سازهای بادی پرداخته و نهایت سال آینده منتشر می شود.

    محمدرضا درویشی، آهنگساز و پژوهشگر موسیقی محلی با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر تمام منابع این کتاب جمع آوری شده و به صورت مرحله مرحله این منابع را می نویسم و برای وایرایش نهایی در اختیار انتشارات ماهور قرار می دهم.

    وی افزود: این کتاب حدود ۶ ماه دیگر در دستم من هست تا به مرحله نهایی برسید و پس از آن به طول کامل برای انتشار در اختیار انتشارات قرار می گیرد.

    این آهنگساز در ادامه از نوشتن کوارتت زهی اروند خبر داد و خاطرنشان کرد: این کار به تازگی ضبط شده و به زودی به همراه آثار دیگر منتشر خواهد شد.

    دائرهالمعارف سازهای ایران مجموعه کتابی ده جلدی است نوشتهٔ محمدرضا درویشی دربارهٔ سازشناسی و سازهای ایرانی. از این مجموعه تا کنون دو جلد توسط موسسه فرهنگی هنری ماهور (نشر ماهور) منتشر شده است. جلد نخست دربارهٔ سازهای زهی، زهی مضرابی و زهی آرشه‌ای نواحی مختلف ایران است. (این کتاب را جامعه بین‌الملل اتنوموزیکولوژی (SEM) در سال ۲۰۰۲ به عنوان بهترین کتاب سازشناسی سال در جهان معرفی کرد.) جلد دوم به سازهای کوبه‌ای (پوست صداها و خودصداها) ی نواحی مختلف ایران می‌پردازد. جلد سوم دربارهٔ سازهای بادی خواهد بود و جلدهای دیگر به متون مربوط به سازها خواهند پرداخت. جلد آخر مجموعه شامل واژه‌نامه و نمایهٔ دائرهالمعارف خواهد بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=97201
       
    برچسب ها محمدرضا درویشی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *