×
×

برگزاری یادبود دوتار نواز پیشکسوت خراسان

  • کد نوشته: 93863
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۴ام آذر ۱۳۹۴
  • ۰
  • اولین سالگرد درگذشت ذوالفقار عسگریان (دوتار نواز خراسان)۱۲ آذرماه با حضور مدیرعامل موسسه‌ی هنرمندان پیشکسوت در «مسجد صاحب‌الزمان» خراسان رضوی برگزار شد. سیدعباس عظیمی برای حضور در مراسم سالگرد این دوتارنواز درگذشته و دیدار با خانواده و فرزندان او به مشهد رفت و همچنین ضمن ملاقات و پیگیری شرایط خانواده‌ی زنده‌یاد عسگریان با تعدادی از […]

    برگزاری یادبود دوتار نواز پیشکسوت خراسان
  • ۱۴۱۶۳۱۹۱۳۷۱۲۵_۲اولین سالگرد درگذشت ذوالفقار عسگریان (دوتار نواز خراسان)۱۲ آذرماه با حضور مدیرعامل موسسه‌ی هنرمندان پیشکسوت در «مسجد صاحب‌الزمان» خراسان رضوی برگزار شد.

    سیدعباس عظیمی برای حضور در مراسم سالگرد این دوتارنواز درگذشته و دیدار با خانواده و فرزندان او به مشهد رفت و همچنین ضمن ملاقات و پیگیری شرایط خانواده‌ی زنده‌یاد عسگریان با تعدادی از استادان پیشکسوت موسیقی نواحی خراسان هم دیدار کرد.

    ذوالفقار عسگریان از جمله خنیاگران و نوازندگان دوتار منطقه‌ی تربت‌جام خراسان به دلیل عوارض ناشی از بیماری دیابت آبان ۹۳ در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد بستری شد و ۲۵ روز بعد در شامگاه یکشنبه ۱۶ آذر سال ۹۳ در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

    اما عظیمی در سفری که داشت ضمن اظهار نگرانی از شرایط هنرمندان تربت جام، درباره‌ی بیماری و ناتوانی محمدابراهیم شریف‌زاده (استاد آوازهای محلی خراسان) دیگر هنرمند موسیقی نواحی که در بستر بیماری است نیز گفت: این هنرمند خرداد ماه سال جاری به دلیل افت سطح هوشیاری در «بیمارستان سجادیه» تربت جام بستری شد و به کما رفت. البته او یکی از معدود هنرمندان باقی‌مانده از نسل درپور، پورعطایی و عسگریان است اما متاسفانه تا این لحظه موضوع عضویت وی در موسسه درست نشده است. با این‌حال آقای مرادخانی (معاون امور هنری وزیر ارشاد) به طور جدی دنبال پیگیری مشکلات این هنرمند هستند.

    https://musiceiranian.ir/?p=93863
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *