×
×

شامگاه یکشنبه ۱۶ آذرماه

  • کد نوشته: 64830
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۶ام آذر ۱۳۹۳
  • ۹ دیدگاه
  • hot-topic-logoاستاد «ذوالفقار عسکری‌پور» پیشکسوت موسیقی نواحی خراسان که به علت بیماری در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد بستری بود، شامگاه یکشنبه ۱۶ آذرماه در سن ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

    +«موسیقی ایرانیان» درگذشت این استاد پیشکسوت موسیقی و نوازنده شهیر دوتار را به جامعه هنری ایران و اهالی موسیقی و خانواده آن مرحوم تسلیت می گوید و برای آن زنده یاد علو درجات را آرزو دارد

    +اطلاعات تکمیلی درباره چگونگی مراسم تدفین استاد «ذوالفقار عسکری‌پور» اعلام خواهد شد

    شامگاه یکشنبه ۱۶ آذرماه
  • ذوالفقار عسکری‌پور (عسگریان)

    ذوالفقار عسکری‌پور (عسگریان)

    موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: استاد «ذوالفقار عسکری‌پور» پیشکسوت موسیقی نواحی خراسان که به علت بیماری در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد بستری بود، شامگاه یکشنبه ۱۶ آذرماه در سن ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

    زنده یاد عسکری‌پور با توان بالای خود در تکنیک‌های نوازندگی دوتار یکی از بزرگترین و مهمترین نوازندگان نسل قدیم موسیقیدانان شرق خراسان بود که می‌توان او را معتبرترین راوی مقام‌های اصیل موسیقی شرق خراسان دانست. ایشان در چند ماه گذشته در بستری بیماری بود.

    استاد ذوالفقار عسکری‌پور معروف به عسکریان متولد ۱۳۱۱ کاشمر و بزرگ شدهء تربت جام، از سن ۷ سالگی به یاد گیری دوتار نزد پدر پرداخته است. بسیاری از کار‌شناسان موسیقی نواحی ایران، تبحر این استاد پیشکسوت در اجراهای ظریف و سرعتی دوتار را بی‌نظیر می‌دانند.

    این هندمند بنام موسیقی نواحی ایران، به واسطه زندگی سیاری که داشته‌ است، توانسته‌ بود مجموعهء ارزشمندی از موسیقی سراسر خراسان (شمال تا جنوب) را بیاموزد و اجرا کند و همین ویژگی ایشان را از تمام نوازندگان خراسان متمایز ساخته بود، این هنرمند خراسانی در جشنواره‌های مختلف موسیقیِ داخل و خارج کشور حضور داشت که ماحصل آن‌ها کسب دیپلم افتخار سومین، چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره موسیقی فجر و اجرای برنامه در کشورهایی از جمله ایتالیا، فرانسه، سوییس، هلند و بلژیک بود.

    «موسیقی ایرانیان» درگذشت این استاد پیشکسوت موسیقی و نوازنده شهیر دوتار را به جامعه هنری ایران و اهالی موسیقی و خانواده آن مرحوم تسلیت می گوید و برای آن زنده یاد علو درجات را آرزو دارد.

    اطلاعات تکمیلی درباره چگونگی مراسم تدفین استاد «ذوالفقار عسکری‌پور» اعلام خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=64830
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *