×
×

براساس نظر پزشک معالج «ذوالفقار عسکری‌پور»، حال استاد رو به بهبود است

  • کد نوشته: 64225
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۴ام آذر ۱۳۹۳
  • ۳ دیدگاه
  • hot-topic-logo«ذوالفقار عسکری‌پور» استاد دوتار موسیقی خراسان امروز هجدهمین روز را در بیمارستان امام رضا در بخش آی سی یو در حالی می گذراند که بنا بر اظهار خانواده روند رسیدگی‌های پزشکی بیشتر شده و از روند درمان در چند روز اخیر بهتر شده است.
    +گفتگو با «لیلا کریم آبادی» همسر «ذوالفقار عسکری‌پور»

    براساس نظر پزشک معالج «ذوالفقار عسکری‌پور»، حال استاد رو به بهبود است
  • ذوالفقار عسکری‌پور (عسگریان)

    ذوالفقار عسکری‌پور (عسگریان)

    موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: «ذوالفقار عسکری‌پور» استاد دوتار موسیقی خراسان امروز هجدهمین روز را در بیمارستان امام رضا در بخش آی سی یو در حالی می گذراند که بنا بر اظهار خانواده روند رسیدگی‌های پزشکی بیشتر شده و از روند درمان در چند روز اخیر بهتر شده است.

    همسر «ذوالفقار عسکری‌پور» در یک گفت‌وگوی کوتاه تلفنی با خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، از بهبود نسبی استاد خبر داد و گفت: «پزشکان بیمارستان معتقدند تا امروز، معالجه در حدود بیست درصد موفقیت آمیز بوده و باید نسبت به بهبود کامل ایشان امیدوار بود.»

    لیلا کریم آبادی همسر این استاد بنام خراسانی افزود: «دیروز و امروز به من اجازه‌ی ملاقات با استاد را دادند و خودم احساس کردم وضع ایشان بهتر است تا جایی که متوجه شدم، ورم بدن ایشان کاملاٌ از بین رفته است اما مشکل اصلی ایشان نداشتن هوشیاری است. این عدم هوشیاری نیز به گونه‌یی است که استاد تنها به نقطه‌یی خیره می‌ماند و تا جایی که می‌شود حس کرد هنوز در شناسایی افراد ناتوان است.»

    وی خاطرنشان کرد: «بنا به نظر پزشکان نداشتن هوشیاری به علت پایین بودن پلاکت در خون استاد است. در حال حاضر میزان پلاکت خون ایشان حدود ۲۶ است که به طور نرمال باید بالای ۱۵۰ باشد.»

    همسر ذوالفقار عسکریان با ابراز خوشحالی از اینکه بدن استاد طی چند روز گذشته بر خلاف قبل دیالیز را پذیرفته، گفت: «هر دو روز یک بار ایشان را دیالیز می‌کنند که امشب بار دیگر دیالیز انجام خواهد شد.»

    ذوالفقار عسکری‌پور در سن ۸۳ سالگی با توان بالای خود در تکنیک‌های نوازندگی دوتار یکی از بزرگترین و مهمترین نوازندگان نسل قدیم موسیقیدانان شرق خراسان است که امروز می‌توان او را معتبرترین راوی مقام‌های اصیل موسیقی شرق خراسان دانست. او که در چند ماه گذشته به دلیل بالا بودن قند خون، چندین بار بستری شده بود، همین بیماری در شنوایی او اختلال ایجاد کرد تا جایی که شنوایی او بدون سمعک بسیار ناچیز و گنگ است.

    شایان ذکر است، در پی انتشار مطلبی در ارتباط با وضعیت عجیب مواجهه با بیماری استاد عسکری‌پور در سایت «موسیقی ایرانیان» با عنوان «نوشدارو برای دوتار را در میان مهر و امضا و دستور نامه‌ها فروگذارید» به قلم علی مغازه ای تعدادی از مسئولان نهاد‌های دولتی استان خراسان از جمله رییس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد استان، فرماندار تربت جام، امام جمعه فرماندار کاشمر و مدیران بخش‌های مدیریت فرهنگی استان، طی چند روز گذشته برای عیادت با استاد با بیمارستان مراجعه کرده‌اند که البته قابل تقدیر است.

    https://musiceiranian.ir/?p=64225
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *