×
×

«دامون شش بلوکی» خبر داد:

  • کد نوشته: 92986
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۳۰ام آبان ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • گروه موسیقی دلنوازان (کونول آنسامبلی) از کشور آذربایجان ۲۷ آذرماه در برج میلاد تهران به صحنه می‌رود. دامون شش بلوکی مدیر برنامه‌های گروه موسیقی “دلنوازان” گفت: کونول آنسامبلی گروهی متشکل از نوازندگان بسیار توانمند و چیره دست آذربایجان است که تاکنون در بسیاری از کشورها کنسرت داده‌اند و با ارکسترهای بزرگی مانند ارکستر وین و […]

    «دامون شش بلوکی» خبر داد:
  • ۶۴۱۳۳_۶۳۵۸۳۶۶۱۹۴۸۴۶۳۵۹۹۵_mگروه موسیقی دلنوازان (کونول آنسامبلی) از کشور آذربایجان ۲۷ آذرماه در برج میلاد تهران به صحنه می‌رود.

    دامون شش بلوکی مدیر برنامه‌های گروه موسیقی “دلنوازان” گفت: کونول آنسامبلی گروهی متشکل از نوازندگان بسیار توانمند و چیره دست آذربایجان است که تاکنون در بسیاری از کشورها کنسرت داده‌اند و با ارکسترهای بزرگی مانند ارکستر وین و ارکستر هایدلبرگ آلمان اجراهای مشترکی داشته‌اند.

    وی افزود: مالک منصوراف (سرپرست فنی گروه و نوازنده تار)، الشن منصور اف (نوازنده کمانچه)، شیرزاد فتحلی اف (نوازنده بالابان، سرنا و توتک)، کامران کریم اف (نوازنده نقاره)، حسام الدین عزیز اف (نوازنده نقاره بم) و نورلان باکیراف (نوازنده بم تار) اعضای گروه کونول آنسامبلی هستند که همگی افتخارات بزرگی در کشور آذربایجان دارند.

    وی ادامه داد: فرامرز گرمرودی نیز به عنوان نوازنده ساز عود، خواننده و سرپرست تنها عضو ایرانی این گروه است. گرمرودی از شاگردان اسماعیل مهرتاش در آواز و منصور نریمان در عود بوده که تحقیقاتی نیز بر روی ردیف‌های موسیقی آذری انجام داده است که نتیجه این تحقیقات کار مشترک وی با رامیز قلی اف با نام “بلالی باش” بود که چند سال پیش منتشر و به عنوان کاست سال موسیقی نواحی نیز برگزیده شد.

    وی با بیان اینکه این کنسرت در دستگاه‌های شور و همایون برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: آلبوم این آثار نیز بزودی با عنوان وفا سوز (بی‌وفا) ‌توسط موسسه ماهور منتشر می‌شود. همچنین موسسه ماهور در همین راستا بزودی ردیف‌نوازی تار آدربایجان توسط مالک منصور اف را منتشر می‌کند.

    شش بلوکی در پایان با تاکید براینکه درآمد حاصل از این کنسرت به موسسه خیریه نیکان اهدا می‌شود ابراز داشت: ما نباید مرزهای فرهنگی‌مان را با مرزهای سیاسی و جغرافیایی اشتباه بگیریم. موسیقی در کشورهای ایران و آذربایجان ریشه‌های مشترک بسیاری دارد و برگزاری چنین کنسرت‌های باعث انتقال تجربیات هنری و موسیقایی کشورها و روابط بیشترشان با یکدیگر می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=92986
       
    برچسب ها دامون شش بلوکی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *