×
×

موسیقی نیازمند معجزه است، نه خواننده

  • کد نوشته: 91319
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۶ام آبان ۱۳۹۴
  • ۵ دیدگاه
  • «اسفندیار قره باغی» با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت خوانندگی در ایران گفت: «خواننده سازی در ایران از طریق شرکت‌ها در این روزها بسیار انجام می‌شود. شرکت‌های موسیقی با خواننده‌سازی بزرگترین خیانت را به موسیقی و مردم و هنرمندان مملکت می‌کنند.»
    +وضعیت موسیقی در ایران شدیدا افتضاح است
    +حرفه ای های خوانندگی اصلا در عرصه نیستند تا عرض اندام کنند و خودی نشان بدهند

    موسیقی نیازمند معجزه است، نه خواننده
  • موسیقی فارس در خبری نوشت:

    اسفندیار قره باغی

    اسفندیار قره باغی

    اسفندیار قره باغی با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت خوانندگی در ایران گفت: «خواننده سازی در ایران از طریق شرکت‌ها در این روزها بسیار انجام می‌شود. شرکت‌های موسیقی با خواننده‌سازی بزرگترین خیانت را به موسیقی و مردم و هنرمندان مملکت می‌کنند.»

    این مدرس آواز با بیان این مطلب گفت: «گاها اطرافیان از من می پرسند صدای فلان خواننده را شنیدی؟ عصبانی می‌شوم که هرکسی را به اسم خواننده جا می‌زنند. از آنها می خواهم اسم هیچ کس را در جایگاه خواننده جلوی من نیاورند. چون بر این باورهستم خواننده خوب در ایران نداریم. مثل این است که مثلا از یک نفرب خواهند برای تماشای زباله بروند، خوب سرتاسر شهر و جوی و خیابان پر از زباله است، نیازی به این ندارد که برای دیدنش به جای مشخصی رفت.»

    وی ادامه داد: «متاسفانه وضعیت موسیقی در ایران شدیدا افتضاح است. وقتی انجام موسیقی سالهای سال دست کسانی است که باعث و بانی چنین روند مخربی هستند، نمی توان توقع داشت اوضاع رو به سامان شود. اصلا دلیلی که من از تهران کوچ کردم و برای همیشه به تبریز آمدم، همین بود که نخواستم وسط گود باشم. چون فایده ای ندارد. وقتی پست و موقعیت های اداری دست آنهاست، کاری از ما ساخته نیست و زورمان نمی رسد. مقابله و تلاش کردن در چنین مواقعی کاری بیهوده و بی فایده است.»

    قره باغی همچنین گفت: «عده ای از کسانی که دستی در مافیای موسیقی دارند با علم به اینکه از طریق خوانندگان نوپا و تازه کار می توانند درآمدسازی کنند، اقدام به مشهور کردن یک سری از آنها می‌کنند تابتوانند اوضاع مالی خود را بهبود بخشند. متاسفانه همین ها باعث ایجاد این مافیا شده اند و به واسطه همین مافیا دارند پولهای کلان به جیب می زنند. اما حرفه ای های خوانندگی اصلا درعرصه نیستند تا عرض اندام کنند و خودی نشان بدهند.»

    این خواننده اپرا در پایان گفت: «متاسفم برای جامعه ای که خوانندگانش از بین بی استعدادترینها انتخاب شده اند که اصلا نمی توان اسم آنها را خواننده گذاشت. بماند که تعداد انگشت شمار خواننده خوش صدا داریم که همان ها نیز یا از فعالیت باز مانده‌اند و یا میدان برایشان مهیا نیست. خواننده های خوب را کسی تحویل نمی‌گیرد و درهیچ رسانه ای نامی از آنها برده نمی‌شود بنابراین فقط معجزه می تواند موسیقی را از این ورطه نجات بدهد.»

    https://musiceiranian.ir/?p=91319
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *