×
×

اثر «عبدالعظیم صاعدی» راهی بازار شد

  • کد نوشته: 90912
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۳۰ام مهر ۱۳۹۴
  • ۰
  • آلبوم «عاشورای سپید» آلبومی از اشعار سپید عبدالعظیم صاعدی در وصف واقعه عاشورا است که با صدای او دکلمه شده است، این آلبوم ۸۹ قطعه دارد و توسط موسسه هنر و ادبیات هلال روی نی منتشر شده است.
    +کاورهای آلبوم «عاشورای سپید» را در ادامه ببینید

    اثر «عبدالعظیم صاعدی» راهی بازار شد
  • کاور آلبوم «عاشورای سپید»

    کاور آلبوم «عاشورای سپید»

    موسیقی ایرانیان – مهراوه شریفی مقدم: آلبوم «عاشورای سپید» آلبومی از اشعار سپید عبدالعظیم صاعدی در وصف واقعه عاشورا است که با صدای او دکلمه شده است، این آلبوم ۸۹ قطعه دارد و توسط موسسه هنر و ادبیات هلال روی نی منتشر شده است.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، انتخاب موسیقی به کار رفته در آلبوم «عاشورای سپید» با محسن جلیلی بوده که در آن، از برخی ملودی‌های بسیار مشهور، عمدتا متعلق به فیلم‌های مشهور ایرانی استفاده کرده است. برای مثال قطعاتی از آلبوم‌های «ماه کولی»، «به سوی سرنوشت» و «خاک سرخ» محمدرضا علیقلی، «جایی برای زندگی»، «بوی پیراهن یوسف» و «آژانس شیشه ای» مجید انتظامی، «سوت پایان» کارن همایونفر و … در قطعات آلبوم «عاشورای سپید» استفاده شده است. البته نوع استفاده از موسیقی به نحوی بوده که تلاش شده موسیقی همراه کلام باشد و شنونده را در فضای ذهنی شاعر قرار دهد.

    عبدالعظیم صاعدی در پرداختن به واقعه عاشورا، به جای مرثیه و ذکر و نوحه سرایی، به «معرفی مکتب سیدالشهدا» پرداخته است. وی در اشعار خود معتقد است عاشورا در زمانی پدید آمده که «رویاهای جهان و جهانیان به تاخیر افتاده بود، و لازم بود در آن مرداب تکرار و تاخیر و تقلب، عاشورایی پدید می‌آمد تا جهان برای ابد صاحب رویا و نماد شود».

    در یادداشتی که برای این آلبوم منتشر شده، آمده است: «وقتی شروع به خواندن اشعارش برای امام حسین (ع) نمود، هنوز از بیماری اش خبر نداشت، اما درست مثل یک قصه، هر چه جلوتر رفت و شعرها را دکلمه کرد، حالش بدتر و بدتر شد و همزمان با تکوین آلبومش، «عاشورای سپید» درمان شیمیایی و پرتودرمانی را ادامه داد. اما چه پایانی شیرین تر از اینکه با پایان «عاشورای سپید»، عبدالعظیم صاعدی هم شفا یافت. انگار امام حسین (ع) اجر زحمتی را که او برای به نظم کشیدن حماسه عاشورا برد، با بازگرداندن سلامتی اش به او داد.»

    علاقه مندان می توانند این اثر را به صورت نسخه اصلی از مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور تهیه نماییند، همچنین آلبوم «عاشورای سپید» از طریق سایت «بییپ تونز» قابل خریداری دیجیتال و دانلود قانونی است.

    +دموی تمام قطعات را بشنوید و در صورت تمایل این اثر را به صورت دیجیتال خریداری و قانونی دانلود کنید

    کاورهای آلبوم (برای بزرگنمایی بر روی هر یک از عکسها کلیک کنید):

    https://musiceiranian.ir/?p=90912
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *