×
×

«دایره‌ها» راهی بازار موسیقی کشور شد

  • کد نوشته: 90898
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۳۰ام مهر ۱۳۹۴
  • ۰
  • آلبوم «دایره‌ها» حاصل دونوازی عود و تمبک شهرام غلامی و پژمان حدادی توسط آواسازان ققنوس منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد.
    +کاورهای آلبوم «دایره‌ها» را در ادامه ببینید

    «دایره‌ها» راهی بازار موسیقی کشور شد
  • کاور آلبوم دایره ها

    کاور آلبوم دایره ها

    موسیقی ایرانیان – مهراوه شریفی مقدم: آلبوم «دایره‌ها» حاصل دونوازی عود و تمبک شهرام غلامی و پژمان حدادی توسط آواسازان ققنوس منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، «نخستین نغمه»، «جستجو»، «روزنه»، «عبور»، «بر فراز لاجورد»، «آتش درون» و «آخرین نغمه» قطعات آلبوم «دایره‌ها» هستند. آهنگ‌های این آلبوم همه به صورت بداهه‌نوازی اجرا شده‌اند و تنها آهنگ «آتش درون»، ساخته شهرام غلامی، آهنگسازی شده است.

    در این آلبوم، فرمی از بداهه نوازی مبتنی بر تم‌های از پیش تعیین شده در قالب ریتم‌هایی با ادوار نسبتا طولانی‌تر از ریتم‌های رایج، ولی با اصول حساب شده همراه با ملودی‌های استوار بر آنها ارائه شده است. عنوان «دایره‌ها» نیز بر پایه همین ادوار ریتمیک تنیده شده در زیربنای جملات ملودیک، برای آلبوم انتخاب شده است.

    شهرام غلامی و پژمان حدادی پیشتر در آلبوم «یک روز» راجیب چاکرابورتی با یکدیگر همکاری داشته‌اند. از شهرام غلامی آلبوم‌های «سه عود (سرمستی)» و «طلوع کویر» منتشر شده است. پژمان حدادی نیز عضو گروه دستان است و با هنرمندانی چون حسین علیزاده، شهرام ناظری، کیهان کلهر، حسین بهروزی نیا، همایون شجریان، سالار عقیلی و… همکاری داشته است.

    در بخشی از یادداشت منتشر شده در این آلبوم، آمده است: «می‌چرخد، می‌چرخد، می‌چرخد، ریتم را می‌گویم. آنقدر دور می‌زند و تکرار می‌شود تا «دایره‌ها» در لابلای حرکات انگشتان شهرام غلامی و پژمان حدادی شکل بگیرد.»

    علاقه مندان می توانند این اثر را به صورت نسخه اصلی از مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور تهیه نماییند، همچنین آلبوم «دایره‌ها» از طریق سایت «بییپ تونز» قابل خریداری دیجیتال و دانلود قانونی است.

    +دموی تمام قطعات را بشنوید و در صورت تمایل این اثر را به صورت دیجیتال خریداری و قانونی دانلود کنید

    کاورهای آلبوم (برای بزرگنمایی بر روی هر یک از عکسها کلیک کنید):

    https://musiceiranian.ir/?p=90898
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *