×
×

«غزل عاشورا ۲» به محرم نمی‌رسد

  • کد نوشته: 89873
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۸ام مهر ۱۳۹۴
  • ۰
  • فریدون خشنود آهنگساز پیشکسوت با اشاره به اینکه آلبوم «غزل عاشورا ۲» محرم امسال منتشر نخواهد شد، از فضای موجود موسیقی پاپ و سطح نازل آثار تولید شده در این زمینه انتقاد کرد. فریدون خشنود آهنگساز پیشکسوت موسیقی کشورمان درباره تازه ترین فعالیت های خود توضیح داد: از مدت ها پیش همراه با محمد حشمتی […]

    «غزل عاشورا ۲» به محرم نمی‌رسد
  •  فریدون خشنود

    فریدون خشنود

    فریدون خشنود آهنگساز پیشکسوت با اشاره به اینکه آلبوم «غزل عاشورا ۲» محرم امسال منتشر نخواهد شد، از فضای موجود موسیقی پاپ و سطح نازل آثار تولید شده در این زمینه انتقاد کرد.

    فریدون خشنود آهنگساز پیشکسوت موسیقی کشورمان درباره تازه ترین فعالیت های خود توضیح داد: از مدت ها پیش همراه با محمد حشمتی در تلاش بودیم که مجموعه دوم آلبوم «غزل عاشورا» را برای ایام محرم و صفر تولید کنیم، اما به دلیل حساسیت ها و سخت گیری هایی که خودم برای تولید این آلبوم داشتم متاسفانه امکان اینکه بتوانیم این اثر را در محرم و صفر امسال روانه بازار موسیقی کنیم وجود ندارد، ضمن اینکه اصلا دوست ندارم در این فرصت باقیمانده تا شروع ایام سوگواری حضرت سید الشهدا اثری را به مخاطب ارائه دهم که سر هم بندی باشد.

    وی ادامه داد: با توجه به استقبال خوبی که سال گذشته از آلبوم «غزل عاشورا ۱» صورت گرفته بود، حساسیت های ما هم برای عرضه بخش دوم آلبوم بیشتر شد. ضمن اینکه خود من و محمد حشمتی نیز به هیچ عنوان دوست نداریم اثری را ارائه دهیم که در آن هیچ اثری از اندیشه و فکر نیست و فقط برای گریاندن لحظه ای مخاطب آماده شده است.

    این آهنگساز بیان کرد: غیر از آلبوم «غزل عاشورا ۲» مشغول آماده سازی آلبوم دیگری همراه با محمد حشمتی هستیم که تصور می کنم به معنای درست یک اثر در حوزه «موسیقی پاپ» باشد.

    خشنود افزود: آن قدر که موسیقی سنتی ما خیلی خوب مسیر خود را پیدا کرده و هر روز به واسطه حضور بزرگان این عرضه پیشرفت های خوبی را به دست می اورد، اما موسیقی پاپ ما دقیقا خلاف این جریان شنا می کند و ما می بینیم عده‌ای که از کار بیکار شده‌اند در زیرزمین خانه خود گروهی را جمع آوری کرده و با صدای ساخته شده توسط نرم افزار، آلبوم موسیقی تولید می کنند؛ آلبومی که عین به عین آن تقلیدی کورکورانه از خواننده های لس انجلسی است که حتی آنها هم با نرم افزار موسیقی تولید می کنند.

    سازنده آهنگ ماندگار «الله اکبر» در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به سطح نازل آثار موسیقایی پاپ کشورمان تصریح کرد: من به هیچ عنوان منکر زحمات خواننده ها و آهنگسازانی که با تمام وجود سعی در ارائه اثری با کیفیت در حوزه موسیقی پاپ دارند، نمی شوم اما باید بپذیریم که مردم دیگر فهمیده اند که موسیقی خوب و بد یعنی چی، آنها دیگر می دانند که فلان موسیقی که تولید می شود با نرم افزار تولید شده یا یک ارکستر واقعی.

    https://musiceiranian.ir/?p=89873
       
    برچسب ها فریدون خشنود

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *