×
×

نهم مهرماه سال جاری

  • کد نوشته: 88161
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۳۱ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۰
  • پویا سرایی پس از کنسرت «چون سنگ چون آتش»، کنسرت «بی‌منت‌ها» را با محوریت بداهه‌نوازی براساس تم و و واریاسیون نهم مهرماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌کند. در کنسرت «بی‌منت‌ها» پویا سرایی به بداهه‌نوازی براساس تم‌های مشهور موسیقی دستگاهی خواهد پرداخت و کامران منتظری با سازهای کوبه‌ای، این نوازنده‌ی سنتور را همراهی […]

    نهم مهرماه سال جاری
  • پویا سرایی

    پویا سرایی

    پویا سرایی پس از کنسرت «چون سنگ چون آتش»، کنسرت «بی‌منت‌ها» را با محوریت بداهه‌نوازی براساس تم و و واریاسیون نهم مهرماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌کند.

    در کنسرت «بی‌منت‌ها» پویا سرایی به بداهه‌نوازی براساس تم‌های مشهور موسیقی دستگاهی خواهد پرداخت و کامران منتظری با سازهای کوبه‌ای، این نوازنده‌ی سنتور را همراهی خواهد کرد.

    او درباره‌ی این اجرا گفت: تم‌های گوناگون و متنوعی تا به حال در موسیقی دستگاهی توسط آهنگسازان مختلف ساخته و ارائه شده است. همه‌ی ما به‌عنوان شنونده و دوستدار این آثار، در مواجهه‌ی با آن‌ها متأثر شده‌ایم و لذت بردیم تا جایی که حتی در خلوت خود، هنگامی که این تم‌ها را زمزمه کردیم یا با ساز خود نواختیم، واریاسیون‌ها، اشکال مختلف و بسط و گسترش‌های متفاوتی از همان تم به ذهن‌مان رسیده است.

    او همچنین اظهار کرد: این کنسرت فرصتی است برای بازشنیدن تم‌های مشهوری که همه‌ی موزیسین‌ها و دوستداران موسیقی آن‌ها را شنیده‌اند و در ذهن‌شان دوست داشته‌اند، واریاسیون‌ها و بسط و گسترش‌های متفاوتی از آن‌ها را به‌طور بداهه بشنوند. در این کنسرت سعی داریم تم‌های گوناگون را کلاژ کنیم، تغییر دهیم تا دگره‌های متفاوتی از آن‌ها ارائه شود.

    سرایی افزود: این کنسرت نه صرفا براساس قطعات ساخته‌ی شده‌ی قبلی من است و نه بداهه‌ براساس تم‌های ذهنی و بی‌سابقه، بلکه حالت بینابینی از موسیقی تصنیفی و بداهه است. هر لحظه تم‌هایی از بدنه‌ی موسیقی دستگاهی شنیده می‌شود که این تم‌ها توسط بداهه‌نواز بسط و گسترش‌های جدیدی پیدا می‌کنند. مانند آنچه من قبلا در قسمت دوم پروژه‌ی روشنا (پروژه‌ی بداهه‌نوازی سریالی) براساس تم «ونوشه» اثر استاد حمید متبسم نواخته و منتشر کرده بودم.

    https://musiceiranian.ir/?p=88161
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *