×
×

بعد از برگزاری ارکستر سمفونیک تهران مطرح شد؛

  • کد نوشته: 84071
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۷ام مرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • الکساندر رودین نوازنده مطرح ویلن سل، بعد از برگزاری ارکستر سمفونیک تهران در گفتگو با روابط عمومی بنیاد رودکی نظراتش را درباره حضور در ایران و اجرای کنسرت ها بیان کرد. الکساندر رودین در خصوص حضورش در ایران و نوازندگان ایرانی گفت: من واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم، آنها تعداد زیادی نوازنده جوان هستند که […]

    بعد از برگزاری ارکستر سمفونیک تهران مطرح شد؛
  • ۱۳۹۳۱۲۲۳۰۰۰۵۳۸_PhotoAالکساندر رودین نوازنده مطرح ویلن سل، بعد از برگزاری ارکستر سمفونیک تهران در گفتگو با روابط عمومی بنیاد رودکی نظراتش را درباره حضور در ایران و اجرای کنسرت ها بیان کرد.

    الکساندر رودین در خصوص حضورش در ایران و نوازندگان ایرانی گفت: من واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم، آنها تعداد زیادی نوازنده جوان هستند که تجربه ی زیادی ندارند اما می توان گفت بیشترین چیزی که مرا تحت تاثیر قرار داد اتمسفر و فضای کار و همچنین علاقه آنها برای نواختن بود که بسیار صمیمانه و سرزنده بودند و می خواستند که یاد بگیرند. این فضا بسیار فضای دوست داشتنی برای من بود.

    وی افزود: البته وقتی ارکستر شکل می‌گیرد همیشه پیدا کردن یک بالانس در آن لحاظ سنی، تجربه و سرزندگی بسیار سخت است و نمی‌توان برای همه اعضا یک لول را مشخص کرد زیرا همه نوازندگان مثل هم نیستند و این اصلا واقع گرایانه نیست. من شنیدم که ارکستر تعدادی بسیار خوب نواختند ولی نه تنها درباره  این ارکستر، که در پایتخت موسیقی در اروپا در مسکو یا لندن هم پاسخ به این سوال بسیار سخت است. البته آنها بسیار چیزها دارند که با یکدیگر هماهنگ نمایند ولی کاری که در حال حاضر انجام می دهند فوق العاده است.

    او در خصوص بازخورد تماشاگران از اجرایش در تالار رودکی گفت: به نظر من آنها بسیار با دقت گوش می‌کردند و در هر دو کنسرت این گونه بود که بسیار به دقت گوش می‌کردند. شما می‌دانید که اجرای کنسرت بسیار دو طرفه است اگر احساس کنی که افراد آرام نشسته‌اند و به دقت گوش می‌دهند اجرای تو هم بهتر می‌شود تا اینکه احساس کنی افراد ناراحتند یا چرت می زنند .به نظر من واکنش آنها بسیار طبیعی بود انگار که این موسیقی از فرهنگشان بود و من معتقدم سرزمین هایی که از فرهنگ بالایی برخوردارند با شنیدن یک موسیقی خوب و یا دیدن یک نقاشی خوب که در سطع بالایی می باشد می تواند تسری پیدا کند و همه از آن لذت ببرند. آقای رهبری برای این ارکستر بسیار زحمت کشیده اند.

    وی در پایان در خصوص امکان سفر دوباره‌اش به ایران گفت: من آماده‌ام که با هر نوع دعوتی از طرف آقای رهبری به ایران بیایم. همانطور که آقای رهبری چند بار از من خواسته‌اند که دوباره به ایران بیایم. من با کمال میل حاضرم که دوباره در ایران اجرا داشته باشم.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=84071
       
    برچسب ها الکساندر رودین

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *