×
×

با همکاری نشر «هرمس»، «انستیتو گوته» و «انجمن فرهنگی اتریش»

  • کد نوشته: 84061
  • حمیده موسوی
  • شنبه, ۱۷ام مرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • نشر «هرمس» با همکاری «انستیتو گوته» و «انجمن فرهنگی اتریش» هفتهء اول از شهریور ماه سال جاری، کنسرت تریو «اوپن سورس» را در فرهنگسرای «نیاوران» به روی صحنه می برد.
    +صدیقی: فضای کار این گروه، بر اساس مجموعه ایده‌هایی مکتوب است که آن ایده‌ها بر پایهء بداهه نواری توسعه می یابد

    با همکاری نشر «هرمس»، «انستیتو گوته» و «انجمن فرهنگی اتریش»
  • کنسرت تریو اوپن سورس

    کنسرت تریو اوپن سورس

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: نشر «هرمس» با همکاری «انستیتو گوته» و «انجمن فرهنگی اتریش» هفتهء اول از شهریور ماه سال جاری، کنسرت تریو «اوپن سورس» را در فرهنگسرای «نیاوران» به روی صحنه می برد.

    رامین صدیقی، مدیر مؤسسه فرهنگی «هرمس» با اعلام این خبر و در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» گفت: «این کنسرت به عنوان تازه ترین پروژهء تابستانی مجموعهء شنیداری «۱۵ سال بازی گوش» طی دو تاریخ ۵ و ۶ شهریور ماه سال جاری، در فرهنگسرای «نیاوران» به اجرا در خواهد آمد که طی آن سه نوازنده و موسیقیدان جهانی، «کلاوس گزینگ» (آلمان)، «بیورن مه یر» (سوئد)، «ساموئل روهرِر» (سوئیس) ساخته های جدیدی از آثار خود را تقدیم مخاطبان و موسیقی دوستان خواهند کرد که در واقع کنسرت این گروه برای بار دوم در ایران برگزار می شود.»

    وی پیش تر، در معرفی این گروه و سبک فعالیت های موسیقایی شان عنوان کرده بود: «فضای کار این گروه، بر اساس مجموعه ایده‌هایی مکتوب است که آن ایده‌ها بر پایهء بداهه نواری توسعه می یابد. لذا در اجراهای ارائه شده از «اوپن سورس» با ترکیبی از موسیقی نوشته شده و توسعه یافته مواجه هستیم. موسیقی این سه تن بر اساس شرایطِ «آن» و «لحظه» شکل می‌گیرد و نوع موسیقی آن‌ها پیش رو یا «آوانگارد» است.»

    این سه موسیقیدان سابقهء همکاری با هنرمندان بزرگ دنیا و همچنین انتشارات پیشرو و مشهور «ای سی ام – ECM » را داشته اند. «بیورن مه یر» نوازندهء باس و عضو سابق گروه مشهور «رونین»، مؤسس گروه سوئدی «بازاربلو»، عضو گروه هنرمند فقید ایرانی «آزیتا حمیدی» و همچنین «کوارتت انور براهم» عود نواز برجسته تونسی، برای موسیقی دوستان ایرانی نامی آشنا است. وی از سال ۱۳۸۴ تا کنون در قالب تمامی گروه های یاد شده در تهران به اجرا پرداخته است. «ساموئل روهرر» نیز به همراه «تریو کالین ولون» و «کوارتت وولفرد برده روده» تا کنون دو بار در تهران به روی صحنه رفته است و در زمره کوبه ای نوازهای صاحب سبک در صحنه موسیقی نوگرای اروپاست. «کلاوس گزینگ» که علاقمندان موسیقی او را به عنوان آهنگساز/نوازنده در گروه خواننده مشهور جز انگلستان، «نورما وینستون» و همچنین نوازنده کلارینت در «کوارتت انور براهم» می شناسند، جزو معدود هنرمندان مطرح و فعال در زمینهء نوازندگی ساز نامعمول و جذاب کلارینت باس است.

    شایان ذکر است که کنسرت تریوِ «اوپن سورس» -با بهای بلیط ۸۰ هزار تومان- در ساعت ۲۱:۳۰ از دو تاریخ ۵ و ۶ شهریور ماه سال جاری در «فرهنگسرای نیاوران» به روی صحنه خواهد رفت که علاقمندان جهت ارسال درخواست رزرو بلیط آن می توانند از طریق سامانهء tickets@hermesrecords.com اقدام و یا با شماره تلفن ۲۲۲۲۱۸۷۳ تماس حاصل نمایند.

    https://musiceiranian.ir/?p=84061
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *