×
×

با وجود صدور مجوزهای قانونی برای برگزاری این اجرا

  • کد نوشته: 83956
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱۶ام مرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • کنسرت گروه موسیقی «سماع» که طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار بود دیشب (پنجشنبه ۱۵ مرداد) در شهر محمدیه استان قزوین برگزار شود، به دلایلی لغو شد.
    +فریدون محمدبیگی: برخی به حجت الاسلام سید حسن موسوی موینی اطلاعات نادرست داده اند

    با وجود صدور مجوزهای قانونی برای برگزاری این اجرا
  • کنسرت گروه موسیقی «سماع»

    کنسرت گروه موسیقی «سماع»

    کنسرت گروه موسیقی «سماع» که طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار بود دیشب (پنجشنبه ۱۵ مرداد) در شهر محمدیه استان قزوین برگزار شود، به دلایلی لغو شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان» و به نقل از «پیام خرداد»، مجوزهای قانونی برای برگزاری این کنسرت از طرف اداره کل ارشاد قزوین صادر شده بود و برگزاری آن نیز از سوی شورای تامین شهرستان البرز مورد موافقت قرار گرفته بود، اما روز چهارشنبه ۱۴ مرداد به گروه سماع اطلاع داده شد که کنسرت آنها لغو شده است.

    سرپرست گروه موسیقی سماع دلیل لغو را اعتراض امام جمعه محمدیه عنوان می کند و می گوید: «مجوز های لازم از سوی نهادهای مرتبط برای برگزاری این کنسرت صادر شده بود، اما دیروز فرمانداری شهرستان البرز به ما اعلام کرد که برنامه لغو شده است. ظاهرا امام جمعه محترم شهر محمدیه به برگزاری کنسرت اعتراض کرده و از اینکه در این رابطه با او هماهنگی صورت نگرفته از فرمانداری البرز گلایه کرده است.»

    فریدون محمدبیگی خاطرنشان می کند که برخی به حجت الاسلام سید حسن موسوی موینی اطلاعات نادرست داده اند. او می افزاید: «پس از اینکه خبر لغو کنسرت را به ما دادند، خدمت امام جمعه رسیدیم و ایشان نیز گفتند که شنبه به خدمتشان برسیم تا بگویند برای برگزاری کنسرت باید چه کنیم.»

    آنطور که سرپرست گروه سماع می گوید ظاهرا جمعی خدمت امام جمعه رسیدند و به ایشان اعتراض کردند که چرا باید در محمدیه فعل حرام – موسیقی- انجام شود و همین موضوع باعث شده تا امام جمعه محمدیه موضع گرفته و از فرماندار البرز بخواهد کنسرت را لغو کنند، این درحالی است که محمدبیگی می گوید سبک موسیقی گروه آنها سنتی است.

    پیگیری ها از مسوولین مربوطه نیز بی نتیجه می ماند، مهدی احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان ابتدا پاسخگویی به ما را به چند دقیقه بعد موکول می کند، اما پس از آن دیگر پاسخ تماس های ما را نمی دهد. حسن پور، فرماندار البرز نیز از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده و تنها می گوید که در مراسم ختم است و شرایط روحی لازم برای پاسخگویی را ندارد و گفتنی ها را به گروه موسیقی سماع خواهد گفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=83956
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *