×
×

اعلام جزییات کنسرت مشترک «کامران رسول زاده» با «مورات ککیلی»

  • کد نوشته: 80979
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۴ام تیر ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • کامران رسول زاده ترانه سرا و خواننده موسیقی پاپ در یک نشست خبری از جزییات تازه ترین کنسرت موسیقایی خود به همراه «مورات ککیلی» در استانبول توضیحاتی را ارائه داد.
    +لغو کنسرت‌های من، دلیل واضحی وجود نداشت به‌جز ناملایمت‌هایی که بخش خصوصی ایجاد می‌کرد
    + دفتر موسیقی از بخش خصوصی، بیشتر هنرمند را حمایت می‌کند

    اعلام جزییات کنسرت مشترک «کامران رسول زاده» با «مورات ککیلی»
  • کامران رسول‌زاده

    کامران رسول‌زاده

    کامران رسول‌زاده درباره جزییات کنسرتش با «مورات ککیلی» در استانبول توضیح‌هایی داد.

    این خواننده پاپ درباره جزییات این کنسرت گفت: قرار است کنسرت من و مورات ککیلی – خواننده ترک – ۳۱ مردادماه در مرکز کنگره خلیج استانبول برگزار شود. البته فکر می‌کنم این اتفاقی پیچیده است و ما تلاش زیادی کردیم تا به این فضا برسیم.

    او ادامه داد: علاقه این خواننده ترک به سبک کاری من و همچنین علاقه‌ام به نوع راکی که او می‌خواند باعث شد این همکاری شکل بگیرد. در واقع او افسانه‌ی محلی راک را می‌خواند.

    وی با اشاره به این‌که چند سال پیش، قطعه «همین امشب می‌میرم» مورات ککیلی را کاور کرده است، گفت: من این کار را مدتی پیش کاور کردم و آن را به زبان بومی خودمان دوباره تولید کردم. البته این کار با احترام به سرفصل‌های ملودی آن اثر انجام شد.

    رسول‌زاده معتقد است: برگزاری چنین کنسرتی در استانبول سرفصل تازه‌ای از نوع برگزاری کنسرت است که تمام مراحل قانونی در ایران را طی کرده و در همین کشور بلیت می‌فروشد که این موضوع نتیجه‌ حمایت‌های شجاعانه دفتر موسیقی است.

    این خواننده در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که چرا کنسرت او و این خواننده ترک دو سال پیش در تهران لغو شد؟ توضیح داد: خیلی دوست ندارم از ناکامی‌هایم حرف بزنم؛ اما چون سوال پرسیدید می‌گویم که دوبار تلاش من برای حضور این خواننده در استیج‌های وطنی ناکام ماند. من از او خواهش کردم که به ایران بیاید و او هم استقبال خوبی کرد، اما متأسفانه با وجود گرفتن مجوزهای لازم این کار انجام نشد.

    این هنرمند با بیان این‌که دفتر موسیقی از بخش خصوصی بیشتر هنرمند را حمایت می‌کند، گفت: برای لغو کنسرت‌های من، دلیل واضحی وجود نداشت به‌جز ناملایمت‌هایی که بخش خصوصی ایجاد می‌کرد. مثلا کسی می‌خواست هنرمندی را به ایران بیاورد و مجوز نگرفته است و حالا اعتراض کرده بود که چرا می‌خواهید به ککیلی مجوز بدهید.

    وی افزود: انتخاب مورات ککیلی برای کنسرت در ایران کاملا مطالعه‌شده بود. او هنرمندی با اخلاق، متعهد و بسیار با سابقه است. او اهل حاشیه و برگزاری کنسرت در اماکنی که با شئونات اخلاقی هماهنگ نباشد، نیست. حضور او می‌توانست در کشور مثمر ثمر باشد که این اتفاق نیفتاد. با این حال من، به نظر کسانی که این کنسرت را لغو کردند احترام می‌گذارم.

    رسول‌زاده در بخش پایانی سخنانش، از انتشار نسخه تصویری این آلبوم خبر داد که در ایران نیز منتشر خواهد شد.

    در نشستی که شامگاه ۱۳ تیرماه در تالار وحدت برگزار شد، نوازنده و آهنگساز گروه رسول‌زاده نیز گفت:‌ در این کنسرت، کامران رسول‌زاده و مورات ککیلی قطعاتی را به‌صورت مستقل و به‌صورت دوئت اجرا می‌کنند و گروهی هم از نوازندگان ایرانی و نوازندگان ترک، خوانندگان را همراهی خواهند کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=80979
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *