×
×

دانلود قسمت دوم اثر شنیدنی «روشنا» با اجرای بداهه «پویا سرایی» از طریق سایت «موسیقی ایرانیان»

  • کد نوشته: 80067
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۴ام تیر ۱۳۹۴
  • ۴ دیدگاه
  • hot-topic-logoقسمت دوم روشنا، پروژه ی متدوام بداهه‌نوازی موسیقیِ دستگاهی با محوریتِ تمِ ونوشه (اثر حمید متبسم) از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

    +«روشنا» عنوان طرحی است مبتنی بر بداهه نوازی و تکنوازی موسیقیِ دستگاهی

    +قسمتهای دیگر روشنا از این پس، با فاصله زمانی‌های کوتاه، بصورت صوتی و تصویری منتشر خواهند شد

    دانلود قسمت دوم اثر شنیدنی «روشنا» با اجرای بداهه «پویا سرایی» از طریق سایت «موسیقی ایرانیان»
  • پویا سرایی

    پویا سرایی

    موسیقی ایرانیان – سما باباییان: قسمت دوم روشنا، پروژه ی متدوام بداهه‌نوازی موسیقیِ دستگاهی با محوریتِ تمِ ونوشه (اثر حمید متبسم) با حمایت سایت «موسیقی ایرانیان» منتشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، «روشنا» تک‌قطعه های صوتی یا تصویری هستند که با محوریت بداهه نوازی و تکنوازی موسیقی دستگاهی توسط «پویا سرایی»، آهنگساز و نوازنده برجسته سنتور، تولید شده و به تدریج منتشر خواهند شد، گفتنیست که هر قسمت روشنا از بداهه نوازیهای کوتاه حداکثر تا ۱۰ دقیقه در یک مایه، گوشه یا دستگاه بصورتِ آوازی یا متریک تولید می شود. تم و واریاسیون بخش دیگری از برنامه های روشناست که در آن تمی پیش فرض از تمهای مشهور از قدما یا موسیقیِ فولکلور اخذ شده و بر مبنای این تم ،واریاسیونهایی عمدتا بطور بداهه خلق می‌شود.

    «پویاسرایی» در همین رابطه، به خبرنگار «موسیقی ایرانیان» توضیح داد و گفت: «روشنا در بخش‌هایی رجعتی به موسیقیِ دستگاهی و فرمها و محتوایِ کلاسیک آن است و در بخش های دیگر برداشتی آزاد و خلاقانه از موسیقیِ دستگاهی با رویکرد بداهه است.»

    وی اضافه کرد: «روشنا، عرضه‌ای است از موسیقیِ دستگاهی با رویکردی خلاقانه‌تر و با برداشتِ آزاد از موسیقیِ سنتی. به تأسی از برنامه های گلها و با دغدغه‌ی فرهنگ‌سازیِ بداهه‌نوازی وگسترشِ رپرتوارِ موسیقیِ دستگاهیِ ایران تدوین و منتشر خواهد شد.»

    قسمت اول از روشنا، بداهه نواز در دستگاه شور بود که چندی پیش بصورت تصویری از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» منتشر شد.

    در قسمت دوم روشنا، تم اصلیِ قطعه‌ی ونوشه اثر حمید متبسم که در دهه‌ی ۶۰ شمسی توسط گروه عارف و سپس در دهه‌ی ۸۰ شمسی توسط ارکستر سیمرغ اجرا شده بود، دستمایه‌ی بداهه‌پردازیِ سرایی قرار گرفته است.

    در ادامه می توانید «روشنا ۲» را با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت «موسیقی ایرانیان»، آنلاین ببینید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    +دانلود «روشنا ۲» با اجرای بداهه «پویا سرایی»

    آنلاین ببینید:

    https://musiceiranian.ir/?p=80067
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *