×
×

اجرای گروه آوای زمین در ۱۰ و ۱۱ اسفند

  • کد نوشته: 7998
  • شادروان موسوي
  • یکشنبه, ۸ام اسفند ۱۳۸۹
  • ۰
  • گروه موسیقی ایرانی – هندی آوای زمین به سرپرستی وحید آیریان ۱۰ و ۱۱ اسفند در تالار وحدت با همنوازی جلال ذوالفنون به اجرای برنامه می‌پردازند

  • گروه موسیقی ایرانی – هندی آوای زمین به سرپرستی وحید آیریان ۱۰ و ۱۱ اسفند در تالار وحدت با همنوازی جلال ذوالفنون به اجرای برنامه می‌پردازند. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی این کنسرت، در این اجرا گروه آوای زمین متشکل از وحید آیریان :تنبور و آواز، مجتبی کلانتری :دف و سه‌تار ،ژوبین کلهر: کمانچه، ‌عودای: تبلا، مانیش: اسلاید گیتار و پاوان هارمونیم و آواز به همراه جلال ذوالفنون به روی صحنه خواهند رفت و قطعاتی از موسیقی تلفیقی را اجرا می‌کنند.

    در این کنسرت جلال ذوالفنون علاوه بر همنوازی با نوازنده‌ها، به تکنوازی تار و سه تار به صورت بداهه نیز خواهد پرداخت.

    وحید آیریان سرپرست و آهنگساز این گروه گفت: از آنجایی که فضای موسیقی ایران و هند کمی به هم نزدیک است تصمیم به این تلفیق و اجرا در تهران گرفتیم بر این اساس با حضور نوازندگان مطرح هندی که هر کدام تا کنون با بزرگان موسیقی ایرانی همچون شهرام ناظری، کیهان کلهر، استاد پرنیا و … در کشورهای مختلف به روی صحنه رفته‌اند، در این کنسرت قطعاتی از موسیقی تلفیقی را می‌نوازیم.

    وی ادامه داد: هدف ما بر این است که موسیقی جدیدی را به مخاطب ارائه کنیم و اجرای ما صرفا موسیقی ایرانی و هندی نیست بلکه تلفیقی از این دو نوع موسیقی است.

    این آهنگساز افزود: با توجه به قدمت موسیقی ایرانی به نظر می‌رسد هر موسیقی که در دنیا شنیده می شود از موسیقی ایرانی نشات گرفته بنابراین ما می‌توانیم آن را با همه نوع موسیقی تلفیق کنیم.

    این خواننده در خصوص انتخاب جلال ذوالفنون در این اجرا اظهار داشت: من این هدف را دارم که در کنسرت‌هایمان از حضور بزرگان موسیقی بهره ببرم به همین منظور اینبار از استاد ذوالفنون دعوت کردیم و قصد داریم در آینده از کیهان کلهر و حسین علیزاده این دعوت را به عمل آوریم.

    آیریان در خاتمه با اشاره به قطعات اجرایی در این کنسرت گفت: در این برنامه قطعاتی تلفیقی چون آغاز، وهم نو، بیا بیا ساقی،‌ جان جانان، ترسم که اشک، مرده بودم زنده شدم، همهمه، حیلت رها کن، حالیا و قطعات هندی مست قلندر، کروانی، آسمان آبی و باگشنی را بر اساس اشعاری از حافظ، خیام، مولانا، اقبال لاهوری، حسین منزوی و امیر خسرو به آهنگسازی بنده و مجتبی کلانتری اجرا خواهیم کرد.

    کنسرت گروه آوای زمین ۱۰ و ۱۱ اسفند ساعت ۲۱ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=7998
       
    برچسب ها جلال ذوالفنون

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *