×
×

تنها چند ساعت مانده به اجرا

  • کد نوشته: 78711
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۰ام خرداد ۱۳۹۴
  • دیدگاه‌ها برای تنها چند ساعت مانده به اجرا بسته هستند
  • hot-topic-logoکنسرت موسیقی «سعید جعفر زاده» مشهور به «پرواز همای» تنها چند ساعت مانده به اجرا در تالار بزرگ وزارت کشور، به دستور مقام قضایی لغو شد.
    +طی روز های گذشته نهادهای مختلف از جمله «سازمان بسیج دانشجویی» و برخی نماینده های مجلس هم به صدور مجوز برای برگزاری کنسرت همای اعتراض کرده بودند

    تنها چند ساعت مانده به اجرا
  • پرواز همای

    پرواز همای

    موسیقی ایرانیان – رضا طاعتی: کنسرت موسیقی «سعید جعفر زاده» مشهور به «پرواز همای» در تالار بزرگ وزارت کشور به دستور مقام قضایی لغو شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، تنها چند ساعت مانده به اجرای این کنسرت، خبر لغو آن از سوی مقام قضایی به موسسه آوای هنر اعلام شده است.

    طبق اخباری که از حدود یک ماه پیش در رسانه ها منتشر شد، کنسرت «پرواز همای» قرار بود در تاریخ های ۲۰ و ۲۱  خرداد ماه سال جاری یعنی امروز و فردا، در تالار بزرگ کشور برگزار شود، اما این اتفاق دقایقی پیش لغو شده است، این در حالی است که مقامات قضایی برای لغو  این کنسرت دلیل و توضیح خاصی اعلام نکرده اند. البته طی روز های گذشته نهادهای مختلف از جمله «سازمان بسیج دانشجویی» و برخی نماینده های مجلس هم به صدور مجوز برای برگزاری کنسرت همای اعتراض کرده بودند.

    به گفته مدیر روابط عمومی شرکت آوای هنر، این کنسرت قرار بود با هماهنگی هایی که انجام گرفته بود پس از طی مراحل قانونی و اخذ همه مجوزهای وزارت ارشاد و دفتر موسیقی با اجرای تصنیف و غزل از اشعار شاعران سر‌شناس ایرانی و با ارکستری بزرگ برگزار شود که متاسفانه با توجه به اعلام مقام محترم قضایی، لغو شده است. این در حالی است که ما براساس مجوزهایی که داشتیم از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۶ خرداد ماه بلیت فروشی این کنسرت را آغاز کرده بودیم.

    شایان ذکر است که سعید جعفرزاده احمد سرگورابی با نام هنری پرواز همای، همراه با گروه «مستان» که مجموعه‌ای از نوازندگان سازهای ایرانی هستند، سبک تازه‌ای از موسیقی سنتی را ارائه می‌دهند.

    وی همچنین خواننده گروه ارکسترال به آهنگسازی شهرداد روحانی در آمریکا بوده‌است. او در زمینه هنر آواز، شاگرد اساتیدی همچون فریدون پوررضا، سید کمال الدین عباسی، کریم صالح عظیمی بوده است. همچنین در زمینه شعر و ادبیات فارسی از اساتیدی همچون علیقلی محمودی بختیاری، حبیب نبوی، منصوره ثابت‌زاده، محمود طیاری و اصغر دادبه بهره‌مند شده است. این در حالی است که طی روزهای گذشته حاشیه های زیادی پیرامون کنسرت پرواز همای مطرح شده بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=78711
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.