×
×

نادر مرتضی‌پور:

  • کد نوشته: 78267
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۶ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما اعلام کرد این مجموعه موسیقایی فعالیت‌های جدیدی را دنبال می‌کند و برای مناسبت‌های مختلف نوع ویژه‌ای از موسیقی را می‌نوازد. نادر مرتضی پور درباره مجموعه فعالیت‌های راکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما که وی رهبری آن را برعهده دارد گفت: افراد مختلفی درباره فعالیت‌های ارکستر سمفونیک سازمان صدا […]

    نادر مرتضی‌پور:
  • نادر مرتضی پور

    نادر مرتضی پور

    رهبر ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما اعلام کرد این مجموعه موسیقایی فعالیت‌های جدیدی را دنبال می‌کند و برای مناسبت‌های مختلف نوع ویژه‌ای از موسیقی را می‌نوازد.

    نادر مرتضی پور درباره مجموعه فعالیت‌های راکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما که وی رهبری آن را برعهده دارد گفت: افراد مختلفی درباره فعالیت‌های ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما می‌پرسند که به همین منظور تصمیم گرفتم صحبت‌هایی با محمد باقر معلم مدیر مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما داشته باشم که شرایطی فراهم شود تا بتوانیم به تمامی سوالات درباره نحوه اداره ارکستر سمفونیک سازمان پاسخ دهیم که خوشبختانه مدیران دفتر هم از پیشنهاد من استقبال کردند و بنا بر این شد که در سریع ترین زمان ممکن نشست خبری ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما برگزار شود.

    وی ادامه داد: همانطور که قبلا هم اشاره کرده بودم برای هر کدام از برنامه ها و مناسبت ها نوع ویژه ای از موسیقی را انتخاب خواهیم کرد کما اینکه در اولین اجرای ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما که روز نهم اردیبهشت ماه در حضور رییس سازمان و دیگر مدیران برگزار شد ما قطعه «همدلی و همزبانی» ساخته محمد عبدالحسینی و علی تفرشی و همچنین سمفونی خلیج فارس ساخته امیربکان را اجرا کردیم.

    دستیار مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران در پایان درباره فعالیت‌های این ارکستر نیز توضیح داد: طی چند روز گذشته موفق شدیم ضبط خوبی از سمفونی ۹ دوژاک داشته باشیم. به هر ترتیب امیدوارم در آینده نزدیک شاهد فعالیت مستمر و بیشتری از مجموعه ارکستر سمفونیک تهران باشیم که به نظر من تاکنون عملکرد راضی کننده ای داشته است.

    ساختار جدید ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران روز نهم اردیبهشت ماه با حضور رییس و برخی معاونان صدا و سیما رونمایی شد .در این مراسم که در محل دفتر موسیقی و سرود رسانه ملی در ساختمان برون مرزی برگزار شد چند قطعه برای حاضران به طور زنده اجرا شد.

    سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، سمفونی خلیج فارس، سرود همدلی و همزبانی با خوانندگی محمد عبدالحسینی و سرود فصل همدلی با خوانندگی ستار سهرابی از جمله قطعاتی بود که به طور زنده و در حضور محمد سرافراز و مسئولان سازمان صدا و سیما به اجرا درآمد.

    رهبری ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما را نادر مرتضی پور برعهده دارد و از ۸۵ نوازنده و ۴۰ نفر گروه کر تشکیل شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=78267
       
    برچسب ها نادر مرتضی پور

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *