×
×

«سوئیت‌سمفونی آفرینش» منتشر می شود

  • کد نوشته: 77126
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۲ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۰
  • «سوئیت‌سمفونی آفرینش» اثری از امیر پورخلجی هفته‌ی آینده به بازار موسیقی خواهد رسید. ناشر این اثر با اعلام این مطلب گفت: این اثر مجموعه تفکرات موسیقایی آهنگساز است که براساس بخش اول شاهنامه‌ی حکیم ابوالقاسم فردوسی آهنگسازی شده است. اردوان جعفریان ادامه داد: در دﯾﺒﺎﭼﻪ‌ی ﺷﺎﻫﻨﺎﻣﻪ و ﭘﯿﺶ از ﭘﺮداختن ﺑﻪ داﺳﺘﺎن ﺗﮑﺎﻣﻞ اﻧﺴﺎن و […]

    «سوئیت‌سمفونی آفرینش» منتشر می شود
  •  امیر پورخلجی

    امیر پورخلجی

    «سوئیت‌سمفونی آفرینش» اثری از امیر پورخلجی هفته‌ی آینده به بازار موسیقی خواهد رسید.

    ناشر این اثر با اعلام این مطلب گفت: این اثر مجموعه تفکرات موسیقایی آهنگساز است که براساس بخش اول شاهنامه‌ی حکیم ابوالقاسم فردوسی آهنگسازی شده است.

    اردوان جعفریان ادامه داد: در دﯾﺒﺎﭼﻪ‌ی ﺷﺎﻫﻨﺎﻣﻪ و ﭘﯿﺶ از ﭘﺮداختن ﺑﻪ داﺳﺘﺎن ﺗﮑﺎﻣﻞ اﻧﺴﺎن و ﺳﯿﺮ تمدن ﺑﺸﺮی، فردوسی ﺑﻪ ﺳﺘﺎﯾﺶ ﺧﺮد و آﻓﺮﯾﻨﺶ ﺟﻬﺎن ﭘﯿﺶ از اﻧﺴﺎن ﻣﯽ‌ﭘﺮدازد. بخش نخست این اثر برای ارکستر و راوی نوشته شده که با خوانش اشعار منتخب دیباچه‌ی شاهنامه همراه است. بخش دوم اثر نیز شامل شش رقص سمفونیک برای ارکستر است که براساس «نبرد دوازده رخ» آخرین جنگ بین ایران و توران (نبردی که در زﻣﺎن ﭘﺎدﺷﺎﻫﯽ ﮐﯿﺨﺴﺮو ﺑﻪ ﺧﻮن‌خواﻫﯽ ﺳﯿﺎوش درﮔﺮﻓﺖ) آهنگسازی شده است.

    مدیر نشر پردیس موسیقی معاصر افزود: این مجموعه‌ی صوتی حاصل اجرای زنده‌ی همین اثر توسط ارکستر فیلارمونیک «روسه» بلغارستان است که به رهبری امیر پورخلجی در جولای ۲۰۱۱ اجرا شد.

    به گزارش ایسنا، سال گذشته آلبوم تکنوازی پیانو «چشمان بسته» از این آهنگساز توسط نشر «هرمس» منتشر شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=77126
       
    برچسب ها امیر پورخلجی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *