×
×

به مناسبت هزاره ابوسعید ابوالخیر

  • کد نوشته: 160135
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۰ام آبان ۱۳۹۶
  • ۰
  • شهرام ناظری آلبوم «عاشق کیست» را با آهنگسازی امیر پورخلجی به مناسبت هزاره «بوسعید» منتشر می‌کند.
    +این آلبوم براساس رباعیات بوسعید ساخته شده و ۱۳ قطعه دارد

    به مناسبت هزاره ابوسعید ابوالخیر
  • شهرام ناظری آلبوم «عاشق کیست» را با آهنگسازی امیر پورخلجی به مناسبت هزاره «بوسعید» منتشر می‌کند.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»،  مراسم رونمایی آلبوم موسیقی «عاشق کیست» که به مناسبت هزاره «ابوسعید ابوالخیر» به آهنگسازی و رهبری ارکستر امیر پورخلجی، خوانندگی شهرام ناظری، و با همکاری ارکستر سمفونی متروپلیتن پراگ در کشور جمهوری چک تولید شده ساعت ۱۳ روز دوشنبه ۲۲ آبان در فرهنگسرای نیاروران تهران برگزار می‌شود.

    این آلبوم براساس رباعیات بوسعید ساخته شده و ۱۳ قطعه با عنوان‌های «عشق تو»، «در سلسله»، «در دل»، «عاشق کیست»، «خرقه خون آلود»، «آفتاب»، «اینترلود»، «عاشق»، «امید وصال»، «گفت‌وگو»، «ای عشق»، «خاک» و «باده شوق» تشکیل شده است.

    صدابرداری آلبوم موسیقی «عاشق کیست» در استودیو موسیقی تلویزیون دولتی چک توسط «پاول ریدوسکو» با همکاری «رومن اسکلنار» دستیار صدابرداری و «مارکتا یانوکووا» ناظر ضبط ارکستر صورت گرفته است. همچنین ضبط آواز در استودیوی شخصی آهنگساز و همچنین میکس نهایی و مسترینگ آن توسط امیر پورخلجی انجام شده است. مسعود زارع‌زاده طراح گرافیک، علی مقدم‌حیدری خطاط، عکاسان پرتره مهرداد امینی (استاد شهرام ناظری)، فرشته عدلی (پرتره آهنگساز)، عکاس ارکستر یاکوب زک و همچنین نیما فردوسی دستیار تهیه آن را برعهده داشته است.

    امیر پورخلجی در سال ۱۳۶۱ متولد شد و موسیقی را از کودکی با نواختن ویلن آغاز کرد. سپس تحصیلات موسیقی خود را در هنرستان عالی موسیقی تهران با ساز ویولا ادامه داد و پس از پایان تحصیل در مقطع کارشناسی، وارد دانشگاه هنر شد و در سال ۱۳۸۸ در رشته آهنگسازی در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شد. وی در آهنگسازی آثارش همواره به عوامل اقلیمی، تاریخی، اساطیری و فرهنگ بومی می‌اندیشد. از دیگر آثار وی می‌توان به «سوئیت سمفونی آرش کمانگیر»، اجرا و ضبط شده توسط ارکستر سمفونیک اوکراین، رهبری ارکستر فیلارمونیک بلغارستان و اجرا و ضبط کنسرتو پیانو شماره ۲ اثر راخمانینف، «اپرای حافظ»، «سوئیت پارسی برای ارکستر زهی»، «کنسرتو برای ویولا و ارکستر» اشاره کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=160135
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *