×
×

«علی رهبری درباره قراردادها اشتباه کرد»

  • کد نوشته: 77076
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۱ام خرداد ۱۳۹۴
  • ۳ دیدگاه
  • معاون هنری وزیر ارشاد در جریان بازدید از تمرین ارکستر سمفونیک تهران ضمن پاسخ به حاشیه های اخیر ارکسترهای دولتی به سوالاتی درباره مذاکره با شجریان، حقوق نوازندگان و بخش روابط عمومی معاونت صحبت کرد.
    +فخرالدینی مدیر هنری ارکستر موسیقی ملی شد
    +دفتر موسیقی ناظر حاکمیتی فعالیت ارکسترهاست

    «علی رهبری درباره قراردادها اشتباه کرد»
  • علی مرادخانی

    علی مرادخانی

    معاون هنری وزیر ارشاد در جریان بازدید از تمرین ارکستر سمفونیک تهران ضمن پاسخ به حاشیه های اخیر ارکسترهای دولتی به سوالاتی درباره مذاکره با شجریان، حقوق نوازندگان و بخش روابط عمومی معاونت صحبت کرد.

    علی مرادخانی عصر چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از تمرین ارکستر سمفونیک تهران در جمع خبرنگاران گفت:‌ مشکلی که ما سال‌ها با آن مواجه می‌شدیم این بود که ارکستر وابسته به فردی خاص می‌شد در حالیکه ارکسترهای بزرگ نباید وابسته به افراد باشند. ما باید ساز و کاری ایجاد کنیم که ارکستر وابسته به فرد خاصی نباشد.

    تلاش برای تشکیل سازمان ارکسترها

    وی ادامه داد: آنچه در بنیاد فرهنگی رودکی مدنظر قرار گرفته است به این شکل تنظیم شده که ما تصمیم داریم سازمانی ایجاد کنیم که همه ارکسترهای ما بتوانند زیر مجموعه این سازمان قرار گیرند تا هر هنرمندی که به عنوان رهبر ارکستر بر سر کار آمد بتواند از مجموعه نوازندگان زیر نظر این سازمان، انتخابی را انجام دهد.

    معاون هنری وزیر ارشاد در پاسخ به  خبرنگار مهر مبنی جدایی فعالیت‌های ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر موسیقی ملی توضیح داد: آقای رهبری برای ارکسترهای دولتی نظراتی داشتند که به اعتقاد این نظرات قابل احترام است اما من معتقدم که باید پیرامون این نظر فکر بیشتری شود البته ارکستر ها می‌توانند در مجموعه نوازنده‌ها همه با هم کار بکنند. یعنی هر وقت ارکستر ملی کار دارد، گروهی از نوازندگان ارکستر سمفونیک به سولیست‌های ارکستر ملی می‌پیوندند. اما هویت ارکستر، هویت ارکستر موسیقی ملی است. با این حال من سر اسم و عنوان نمی‌خواهم مناقشه ایجاد شود.

    فخرالدینی مدیر هنری ارکستر موسیقی ملی شد

    مرادخانی با بیان اینکه باید اجازه داد تا تجربه اول موسیقی ملی انجام شود، تاکید کرد: بعد از تجربه اول، باید شرایط را دوباره ارزیابی کنیم و ببینیم که آیا ارکستر فعالیت و ثمربخشی خوبی داشته یا خیر؟ اما فعلا ارکستر سمفونیک تهران به کار خود مشغول است و ارکستر موسیقی ملی هم به همین شکل کارش را جداگانه انجام خواهد داد. آقای فخرالدینی مدیر هنری ارکستر موسیقی ملی هستند و آقای رهبری هم مدیریت هنری ارکستر سمفونیک تهران را بر عهده دارند.

    وی افزود: یکی از مواردی که در تشکیل سازمان ارکسترها مطرح است، این است که ما  نمی‌توانیم سازمان ارکسترها به آن معنا داشته باشیم چرا که در زمینه ایجاد یک سازمان سازمان بازرسی کل کشور، بنا بر دلایل حقوقی اجازه این کار را نمی‌دهد. تلاش ما این است که زیر نظر یک مجموعه همه سازمندهی بشوند.

    علی رهبری درباره قراردادها اشتباه کرد

    معاون هنری وزیر ارشاد در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر نحوه دریافت حقوق نوازندگان ارکستر نیز گفت: کف دریافتی حقوق نوازندگان یک و نیم میلیون است. اگر هم آقای رهبری دو و نیم میلیون عنوان کرده، اشتباه کرده است.

    مرادخانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر  حضور محمدرضا شجریان در ارکستر ملی  و مذاکره با این خواننده تصریح کرد: ارکستر ملی هنوز کارش را شروع نکرده است و ما با هیچ کس هم در زمینه خوانندگی در ارکستر مذاکره نکردیم.

    دفتر موسیقی ناظر حاکمیتی فعالیت ارکسترهاست

    وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر مبنی اینکه اکنون چه نهادی ناظر بر فعالیت های ارکسترهاست؟ توضیح داد: فعالیت‌های ارکستر زیر نظر دفتر موسیقی است، در واقع نهاد حاکمیتی ناظر کل حوزه موسیقی حتی وقتی بنیاد رودکی هم در فعالیتی دخیل باشد، دفتر موسیقی وزارت ارشاد است.

     مرادخانی دربخش دیگری از صحبت های خود به سوال دیگری پیرامون تعطیلی روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد نیز اینگونه پاسخ داد: وزارت ارشاد یک سازمان کلی است که معاونت هنری بخشی از وزارت ارشاد است. حال این وزارتخانه یک روابط عمومی دارد و تمام زیر مجموعه‌ها و معاونت‌های این وزارتخانه روابط عمومی داشتند. به هر ترتیب طبق بخش‌نامه‌ای که آقای وزیر داشتند، قرار است که روابط عمومی وزارت ارشاد این سرویس را به همه معاونت‌ها بدهد. ما به عنوان معاونت هنری از این پس روابط عمومی نخواهیم داشت و خود ارشاد در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند.

    وی پیرامون استعفای ندا انتظامی از سمت مدیریت روابط عمومی معاونت هنری که آیا به جهت صدور این بخشنامه است، گفت: در این زمینه باید با خود خانم انتظامی صحبت کنید.

    https://musiceiranian.ir/?p=77076
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *