×
×

عکسهای «موسیقی ایرانیان» از این کنسرت

  • کد نوشته: 76936
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۹ام اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۱۳ دیدگاه
  • کنسرت لری گروه «آوای پارسیان» به خوانندگی «سامان علی‌پور» در حمایت از روز «گلونی» در فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار شد. در ادامه می توانید عکسهای «موسیقی ایرانیان» (عکاس: معصومه یزدیان) از این کنسرت را ببینید.
    +حضور تعدادی از تماشاگران با پوشش گلونی از نکات جالب توجه کنسرت گروه «آوای پارسیان» بود!

    عکسهای «موسیقی ایرانیان» از این کنسرت
  • کنسرت «آوای پارسیان»

    کنسرت «آوای پارسیان»

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی زاده: کنسرت لری گروه «آوای پارسیان» به خوانندگی «سامان علی‌پور» در حمایت از روز «گلونی» در فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، کنسرت موسیقی لری گروه «آوای پارسیان» به خوانندگی «سامان علی‌پور» از ساعت ۲۱:۳۰ تا ساعت ۲۴ روز ۲۶ اردیبهشت ماه ۹۴ در فرهنگسرای نیاوران تهران با حضور جمعی از لرهای مقیم تهران، تعدادی از اعضای هیات مدیره انجمن لرستانی‌های مقیم این شهر و علاقه‌مندان به موسیقی خطه لرستان انجام شد.

    در این برنامه، مختار زندسلیمی (دف)، میثم نوری (تنبک)، نسیم بهروان (باران)، کیوان علی‌پور (کوزه و دهل)، الناز شجاعی (سه تار)، سامان محمود‌صالحی (بربط)، مژگان محمد‌حسینی (قانون و هم‌خوان)، سمانه شهیدی (هم‌خوان)، علی آذر‌سینا (کمانچه)، حسن سالم (کمانچه) و میلاد جمشیدی (سرنا) به عنوان نوازنده با «سامان علی‌پور» خواننده و نوازنده تار، هنرنمایی کردند.

    این کنسرت با مدیریت برنامه های «پروین سرلک» در دو بخش برگزار شد که بخش اول در دستگاه اصفهان بود که ۵ قطعه با نام‌های «شمس زرین– لکی‌»، «تا که مو تونه دیدم- بختیاری‌»، «شیرین شیرین- بختیاری»، «مریم مریم– لکی»، «شیرین بگو کیسیتی– بختیاری» و «کژال– کردی» به اجرا درآمد و بخش دوم در مقام ماهور بود که ۶ قطعه به نام های «شیرین سوزه»، «چوپی»، «هالو گنم خره»، «مینا – کردی» و قطعات سنگین سماع، دوپا و سه پا با سرنا، دهل و دف اجرا گردید.

    حضور تعدادی از تماشاگران با پوشش گلونی از نکات جالب توجه کنسرت گروه «آوای پارسیان» بود.

    شایان ذکر است که در این کنسرت، سامان علی‌پور در ابتدای برنامه در سخنانی کوتاه روز گلونی را به حضار تبریک گفت و بر لزوم حفظ این میراث کهن تاکید کرد، همچنین در قسمت دوم، علی‌پور ترانه‌ی گلونی را به روح مادربزرگش که همیشه گلونی بسته بود، تقدیم نمودند.

    در ادامه می توانید عکسهای «موسیقی ایرانیان» (عکاس: معصومه یزدیان) از این کنسرت را ببینید.

    https://musiceiranian.ir/?p=76936
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *