×
×

اجرای قطعاتی از دستگاه‌های شور، همایون و ماهور
کنسرت سامان علی‌پور و گروه «آوای پارسیان» در تالار وحدت برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 440149
  • 04 مهر 1403
  • ۲ دیدگاه
  • سامان علی‌پور، خواننده و آهنگساز، به همراه گروه «آوای پارسیان» چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.
    کنسرت سامان علی‌پور و گروه «آوای پارسیان» در تالار وحدت برگزار می‌شود
  • به گزارش خبرنگار سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان، سامان علی‌پور، خواننده و آهنگساز، با همراهی گروه «آوای پارسیان»، چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت. این کنسرت که با اجرای قطعات متنوعی از موسیقی سنتی ایرانی همراه است، یکی از برنامه‌های مورد توجه علاقه‌مندان به این سبک موسیقی به شمار می‌رود.

    در این برنامه، قطعاتی از دستگاه‌های مختلف موسیقی ایرانی اجرا می‌شوند. قطعه «دی بلال» با ساز و آواز و همراهی تکنوازی قیچک، یکی از بخش‌های ویژه این کنسرت است. همچنین قطعه «مریم» که با ساز و آواز و همراهی تار و نی اجرا می‌شود، از دیگر قطعات برنامه خواهد بود. آهنگ «عاموزا» نیز در دستگاه شور به گوش خواهد رسید که از آثار پرطرفدار موسیقی سنتی است. در ادامه، قطعه «شیرین شیرین» در دستگاه همایون نواخته و خوانده می‌شود و توجه ویژه‌ای به خود جلب خواهد کرد.

    بخش دیگری از این کنسرت در آواز اصفهان برگزار خواهد شد که قطعاتی چون «بوی دینم» و «نازارم» به همراه ساز و آواز با تکنوازی قانون، از جمله اجراهای این بخش است. آهنگ «کژال» نیز در این قسمت اجرا می‌شود که از آهنگ‌های شاخص و شنیدنی است.

    در ادامه برنامه، قطعاتی در دستگاه ماهور نیز اجرا خواهد شد. آهنگ‌هایی چون «سه پا» و «دوپا» و همچنین ساز و آواز با تکنوازی کمانچه در دستگاه ماهور، از بخش‌های پایانی این کنسرت خواهد بود.

    علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌های این کنسرت را از طریق سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com تهیه کنند و از اجرای زنده این برنامه در تالار وحدت لذت ببرند.

    منبع: سایت خبری و تحلیلی موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir
       

    مطالب مرتبط

    2 پاسخ به “کنسرت سامان علی‌پور و گروه «آوای پارسیان» در تالار وحدت برگزار می‌شود”

    1. سپیده گفت:

      شبی بیاد ماندنی و پر شور پیش رو داریم

    2. مازیار ترابی گفت:

      بسیار عالی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *