×
×

«آوای تار یحیی» در نمایشگاه کتاب می‌پیچد

  • کد نوشته: 75235
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۹ام اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۰
  • جلد اول از سه‌گانه رمان «آوای تار یحیی» نوشته کیوان امجدیان از سوی نشر گمان منتشر شد. کیوان امجدیان از انتشار جلد اول رمان خود خبر داد و گفت: جلد اول از سه‌گانه «تار یحیی» با عنوان «آوای تار یحیی» از سوی نشر گمان منتشر شد. وی افزود: جلد اول این رمان پیرامون شخصیت یحیی […]

    «آوای تار یحیی» در نمایشگاه کتاب می‌پیچد
  • آوای تار یحیی

    آوای تار یحیی

    جلد اول از سه‌گانه رمان «آوای تار یحیی» نوشته کیوان امجدیان از سوی نشر گمان منتشر شد.

    کیوان امجدیان از انتشار جلد اول رمان خود خبر داد و گفت: جلد اول از سه‌گانه «تار یحیی» با عنوان «آوای تار یحیی» از سوی نشر گمان منتشر شد.

    وی افزود: جلد اول این رمان پیرامون شخصیت یحیی تار ساز است که از شخصیت عجیبی برخودار بوده و در دوره مشروطه حس میهن دوستی‌اش موجب می‌شود که انزوای هنری را کنار بگذارد و وارد مبارزه مشروطه‌خواهان شود.

    امجدیان گفت: جلدهای بعدی این کتاب درباره یکی از تارهایی است که می سازد و دست به دست در بین افراد مختلفی چون میرزا کوچک‌خان، عارف قزوینی، سهراب سپهری، شهید چمران، دکتر شریعتی چرخیده و در دوره کنونی نیز به دست مرحوم محمدرضا لطفی می‌رسد.

    این نویسنده در ادامه به زمانی که برای نگارش این رمان صرف کرده اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اطلاعات کمی در مورد شخصیت یحیی وجود داشت و برای اینکه بتوانم اطلاعات وی را پیدا کنم سفرهایی انجام دادم و توانستم ردی از نوه‌های یحیی که در ایران نبودند پیدا کنم.

    او افزود: تحقیقات برای جمع‌آوری اطلاعات این رمان ۳ جلدی نزدیک به ۴ سال به طول انجامید که اگر خدا یاری کند مجلدات دوم و سوم آن را زودتر به پایان خواهم رساند.

    امجدیان همچنین در مقدمه این کتاب نوشته است: «استاد محمدرضا لطفی داستان این کتاب را می‌دانست. یکی از دوستان با استاد از قبل آشنا بود. این اواخر هم گفت‌وگوی مفصلی با او کرده بود و درباره داستان یحیی به او گفته بود. می‌گفت خوشحال شده و قول داده اگر رونمایی درکار باشد حتما شرکت کند و حتی چند جمله‌ای هم درباره کتاب و تار یحیی و خود یحیی بگوید.

    این تمام قد ایستادن پشت کتاب هم بیشتر از آنکه به خاطر دوستی و رفاقت یا هر چیز دیگری باشد دلیلش عشق او به هنر اصیل و موسیقی ایرانی و شخصیت حق طلب یحیی بود. اصلا شاید همین مرام و منش و همین عشق صادقانه و بی غل و غش استاد لطفی به هنر مشرق زمین و روحیه حق طلبی ایرانی‌ها بود که آن همه جوان را دور و برش جمع کرده بود.»

    رمان «آوای تار یحیی» اثر کیوان امجدیان در ۱۶۰ صفحه روانه بازار کتاب شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=75235
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *