×
×

سرپرست گروه «نیوش» اعلام کرد:

  • کد نوشته: 7285
  • شادروان موسوي
  • پنجشنبه, ۲۸ام بهمن ۱۳۸۹
  • ۰
  • به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران؛ گروه «نیوش» به سرپرستی سروش قهرمانلو در بخش جشنواره جشنواره های بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، جمعه ۶ اسفند ساعت ۲۰ روی صحنه تالار ایوان شمس می رود. قهرمانلو سرپرست این گروه به «نای» گفت: این گروه سعی دارد در این اجرا، خمودگی ای که […]

  • به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسیقی ایران؛ گروه «نیوش» به سرپرستی سروش قهرمانلو در بخش جشنواره جشنواره های بیست و ششمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، جمعه ۶ اسفند ساعت ۲۰ روی صحنه تالار ایوان شمس می رود.

    قهرمانلو سرپرست این گروه به «نای» گفت: این گروه سعی دارد در این اجرا، خمودگی ای که از لحاظ بصری در اجرای صحنه ای  در ایران وجود دارد را با راه رفتن نوازندگان در حین نوازندگی رفع کند.
    وی تصریح کرد: این شیوه با ارتباط  نزدیکتری که با مخاطب ایجاد می کند، تفاوت بیشتری بین آلبوم های ضبط شده و اجرای صحنه ای آن ایجاد می کند و به همین سبب نیز ساز سه تار افکت ابداع شد که ساخته هنرمند گرامی احمد ناظمی است تا نوازنده بتواند در عین حال که  حرکت می کند، در صدابرداری هیچ مشکلی ایجاد نشود.

    وی ادامه داد: البته این ساز با اتصال به دستگاه مولتی افکت، توانایی این را دارد تا از صداهای مختلفی در کنار صدای سه تار استفاده کند.

    قهرمانی در خصوص جنس موسیقی این گروه گفت: موسیقی تولیدی این گروه در ژانر موسیقی تلفیقی است و با محوریت موسیقی ایرانی و احترام به قوانین حاکم بر ردیف موسیقی ایرانی تولید می شود.

    وی افزود: ساز برای گروه نیوش وسیله ای برای بیان موسیقی است؛ بنابراین از هر سازی که به اهداف آن کمک کند استفاده می کند و برای تلفیق با موسیقی غیر ایرانی به هیچ وجه دست به تعدیل فواصل یک چهارم پرده نمی زند و آهنگ های ساخته این گروه، گوشه محور است.

    سرپرست گروه نیوش درباره بیوگرافی و سوابق این گروه اظهار داشت: سروش قهرمانلو به همراه آرش قهرمانلو (مدیر برنامه  گروه) در سال ۱۳۸۸ پایه گذار این گروه شدند که اولین اجرا به همراه سیاوش میرکمالی در سالن های مترو و فرودگاه مهرآباد با صدابرداری  حرفه ای  برگزار شد که این اتفاق برای اولین بار در تاریخ موسیقی ایران افتاد و با استقبال مخاطبین همراه شد.

    قهرمانلو اضافه کرد: این گروه  در سالروز بزرگداشت مولانا نیز در قونیه به اجرای کنسرت پرداخت و همچنین کنسرتی را در حافظیه شیراز نیز برگزار کرد که بخش هایی از آن به صورت مستقیم ازصدا و سیما پخش شد.

    وی نام قطعات اجرایی در جشنواره موسیقی فجر را بیان کرد: «بوف»، «شب زده»، «شهریار جان»، «ع و ش و ق»، «باران نی داوود»، «نوایی»، «عقل سرگردان» و «انار نخل خنده» را اجرا خواهیم کرد که همگی از ساخته های سرپرست گروه است.

    گفتنی است، پیش فروش بلیت های این کنسرت و همچنین دیگر کنسرت های جشنواره موسیقی فجر هم اکنون آغاز شده و علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیت اقدام کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=7285
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *