×
×

برای دومین بار

  • کد نوشته: 72096
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۲ام اسفند ۱۳۹۳
  • ۱ دیدگاه
  • انور براهم برای اولین بار در جشنواره بیست‌ونهم موسیقی فجر به تهران سفر کرد و در تالار وحدت به اجرای برنامه پرداخت که این اجرا با استقبال مخاطبان همراه بود. انور براهم نوازنده تونسی است که ساز عود را وارد سبک‌های جاز و عصر نو کرده‌است. عمده شهرت وی به دلیل نوآوری در ترکیب موسیقی […]

    برای دومین بار
  • انور براهم

    انور براهم

    انور براهم برای اولین بار در جشنواره بیست‌ونهم موسیقی فجر به تهران سفر کرد و در تالار وحدت به اجرای برنامه پرداخت که این اجرا با استقبال مخاطبان همراه بود.

    انور براهم نوازنده تونسی است که ساز عود را وارد سبک‌های جاز و عصر نو کرده‌است. عمده شهرت وی به دلیل نوآوری در ترکیب موسیقی سنتی و کلاسیک عربی با موسیقی جاز است.

    او طی سفری به کانادا و امریکا با مانفرد ایشر تهیه‌کننده نشر معتبر موسیقی EMC، که در ارائه کارهای نو و آوانگار جاز و نیوایج شهرت داشت، آشنا شد که نتیجه‌ آن چندین آلبوم مشترک بود. اولین آلبوم مشترک در سال ۱۹۹۱ با همکاری نوازندگانی از کشور ترکیه چون شبیر سلمی و لاسر حسنی به بازار آمد. آلبوم دومش با بارباروس ارکوز نوازنده کلارینت ضبط شد. در سال ۱۹۹۴ براهم آلبوم «مدار» را ارائه کرد که با نوازنده ساکسیفون نروژی یان کارباروک و نوازنده طبل پاکستانی شوکت حسین اجرا شده بود.

    آلبوم چهارم او «خمس» در سال ۱۹۹۵ با همکاری نوازنده آکوردئون ریچارد گالیانو تهیه شد. در این آلبوم شبیر سلمی نوازندگی ویولن را به عهده داشت. او همچنین با نامیان عرصه موسیقی چون باس نواز پاله دنیلسون و نوازنده آکوردئون ژان لوئی ماتیی‌یه به همکاری پرداخته‌است. انور براهم به دلیل توانایی خود در تلفیق موسیقی جاز غربی در موسیقی مدیترانه و شرق، یک موسیقی‌دان معروف جهانی محسوب می شود. وی در سال ٢٠١٠ موفق به دریافت جایزه اکوجاز شد.

    بر اساس اعلام نشر موسیقی هرمس، انوار براهم و گروهش در روزهای دوم و سوم مهرماه سال آینده دو کنسرت را برگزار می‌کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=72096
       
    برچسب ها انور براهم

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *