×
×

به خوانندگی «سامان علی‌پور»

  • کد نوشته: 70414
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۹ام بهمن ۱۳۹۳
  • ۴ دیدگاه
  • گروه «آوای پارسیان» با اجرای موسیقی لری، لکی، بختیاری و کردی در جشنواره موسیقی فجر در شهرستان خرم آباد به روی صحنه رفت.
    +عکسهایی از این کنسرت را در ادامه ببینید

    به خوانندگی «سامان علی‌پور»
  • گروه آوای پارسیان

    گروه آوای پارسیان

    موسیقی ایرانیان – صنم قلی‌زاده: گروه موسیقی «آوای پارسیان» به سرپرستی و خوانندگی «سامان علی‌پور» در بخش جنبی جشنواره بین المللی فجر در خرم آباد به روی صحنه رفته و با استقبال پر شور مخاطبان همراه بوده است.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، سامان علی‌پور سرپرست و نوازنده گروه «آوای پارسیان» این کنسرت را که بر پایه اجراهای موفق این گروه طی سال به اجرا در آمده و بخش اصلی اجرایی آن بر پایه موسیقی محلی و مقامی منطقه زاگرس بوده، به زنده یادان حسن (می‌ران) و فریدون علی‌پور که از بزرگان موسیقی لرستان هستند تقدیم کرد.

    بسیاری از مسئولین و هنرمندان سر‌شناس موسیقی لرستان مهمان این برنامه بودند،این استقبال تا آن اندازه گرم بود که مدیر کل ارشاد استان لرستان، اذعان داشتند که گروه آوای پارسیان از گروههای کم نظیر در استان لرستان است و استعداد و هنرمندی آن‌ها مرا به وجد آورده و برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم.

    شایان ذکر است که گروه هنری آوای پارسیان در زمستان ۸۳ در با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همت تنی چند از هنرمندان جوان و به سرپرستی «سامان علی‌پور» کار و فعالیت هنری خود را با هدف حفظ و اشاعه هنر اصیل موسیقی آغاز کرد و تا کنون در این راستا توانسته گامهای خوبی برداشته و خود را به جامعۀ هنری تثبیت دهد.

    اعضای این گروه هر یک به نوعی نقش به سزایی در گسترش موسیقی این دیار و در مبنای وسیع‌تر در کشور داشته‌اند. بطوری که تنی چند از آن‌ها در حال حاضر تدریس موسیقی و پژوهش آن را در حیطۀ کاری خود قرار داده‌اند و هر یک حائز مقام‌های متعدد کشوری و بین المللی هستند

    آلبوم این گروه بهار آینده به خوانندگی «سامان علی‌پور» و تنظیم استاد «مجید درخشانی» منتشر خواهد شد.

    گروه آوای پارسیان برای اولین بار ساز را به رسانه ملی آورد و سنت شکن تاریخ نشان دادن ساز در صدا و سیما شد، همچنین این گروه اجراهای متعددی در شبکه‌های مختلف داخلی و خارجی داشته است.

    https://musiceiranian.ir/?p=70414
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *