×
×

با پژوهشگری و اجرای آیدین نورمحمدی

  • کد نوشته: 69663
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۴ام بهمن ۱۳۹۳
  • ۱ دیدگاه
  • کنسرت پژوهشی «موسیقی ایرانی» نیمهء اول اسفند ماه سال جاری، با پژوهشگری و اجرای آیدین نورمحمدی، در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌گردد.
    +حضور در این کنسرت برای عموم آزاد است

    با پژوهشگری و اجرای آیدین نورمحمدی
  • آیدین نورمحمدی

    آیدین نورمحمدی

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: کنسرت پژوهشی «موسیقی ایرانی» نیمهء اول اسفند ماه سال جاری، با پژوهشگری و اجرای آیدین نورمحمدی، در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌گردد.

    آیدین نورمحمدی، نوازنده و مدرس ویولن و کمانچه، در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان» با اعلام این خبر گفت: «این کنسرت در ساعت ۲۱ از ۵ اسفند ماه سال جاری با هدف بررسی شیوه‌های کمانچه نوازی، در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.»

    وی افزود: «در این برنامه شیوه‌های مختلف کمانچه نوازی از اواخر دورهء قاجار تا به امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از آن ازهر کدام از شیوه‌ها نمونه‌ای اجرا خواهد شد. ساختمان ساز‌های مختلف، سونوریتهء نوازندگی، انواع مکاتب مختلف کمانچه نوازی و تاثیر گذاری و تاثیر پذیری بر مکاتب دیگر و… بخش‌های مختلف این کنسرت پژوهشی را تشکیل می‌دهد.»

    نورمحمدی در خصوص دیگر برنامه‌های پیش روی خود افزود: «نت نویسی ردیف استاد بهاری و اجرای آلبوم کمانچه نوازی در ژانر قدمایی، ساخت و اجرای کوارتت زهی تلفیقی که ترکیبی از سازهای ویولون، ویولا، کمانچه و کمانچه آلتو خواهد بود و همچنین اجرای چند کنسرت با گروه موسیقی «پارسا» به سرپرستی بنده، از جمله برنامه‌های آینده‌ام خواهد بود.»

    آیدین نورمحمدی در ارومیه و در خانواده‌ای هنردوست و هنرمند متولد شده و پرورش یافته است. پدرش نوازنده ویولون است واز آنجا که آیدین، از دوران کودکی به آواز و پس از آن به ویولون علاقمند بوده نزد پدر یادگیری این ساز را آغاز می‌کند. سپس به نوازندگی ویولون کلاسیک علاقمند شده و نزد مرحوم زاون یدیقاریانس مبادرت به آموزش این ساز کرده و بعد‌ها نزد اساتیدی چون همایون رحیمیان و سیاوش ظهیرالدینی این فراگیری‌ها را ادامه می‌دهد. با نوای ساز رحمت الله بدیعی علاقمند به کمانچه شده و معلومات خود را بر روی این ساز پیاده می‌کند. مدت زمانی از نظرات اساتید مختلف در مسیر هنری خود استفاده کرده و در ‌‌نهایت از محضر زنده یاد محمدرضا لطفی بهره‌مند می‌گردد. وی همچنین دورهء ریتم و وزن خوانی را نزد بهمن رجبی گذرانده است.

    شایان ذکر است که حضور در کنسرت موسیقی ایرانی، با پژوهش و اجرای آیدین نور محمدی، برای عموم آزاد است.

    پوستر کنسرت

    پوستر کنسرت

    https://musiceiranian.ir/?p=69663
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *