×
×

«محمد عشقی» سرپرست گروه ارغنون:

  • کد نوشته: 68402
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۷ام بهمن ۱۳۹۳
  • ۰
  • «محمد عشقی» سرپرست گروه ارغنون که در بخش نسلی دیگر سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر حضور دارد، مهم‌ترین شاخصه‌ این بخش را گردهمایی جوانان موسیقی ایرانی می‌داند که در این عرصه به صورت جدی فعالیت می‌کنند.

    «محمد عشقی» سرپرست گروه ارغنون:
  • گروه ارغنون

    گروه ارغنون

    «محمد عشقی» سرپرست گروه ارغنون که در بخش نسلی دیگر سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر حضور دارد، مهم‌ترین شاخصه‌ این بخش را گردهمایی جوانان موسیقی ایرانی می‌داند که در این عرصه به صورت جدی فعالیت می‌کنند.

    به گزارش ستاد خبری سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، گروه ارغنون در سال ۱۳۸۶ تشکیل شده و ماحصل کار آن آلبومی به نام «باغ برهنه» است.

    عشقی درباره اجرای این گروه در سی امین جشنواره موسیقی فجر گفت: در این اجرا پنج قطعه در آواز بیات اصفهان نواخته می‌شود که آهنگسازی و تنظیم قطعات را من انجام داده‌ام و یک قطعه از این پنج قطعه تصنیفی است که توسط اعضای گروه خوانده می‌شود.

    وی درباره شرکت در بخش نسلی دیگر جشنواره موسیقی فجر گفت: مهم‌ترین شاخصه‌ای که این بخش دارد گردهمایی جوانان موسیقی ایرانی است که در این عرصه به صورت جدی فعالیت می‌کنند.

    این هنرمند با اشاره به اینکه در سال‌های اخیرارتباط جوانان با موسیقی ایرانی کم شده، توضیح داد: دیدن جوانانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند برای شرکت کنندگان در این بخش تاثیرگذار است. از طرفی اجراهای جشنواره‌ای اگر با نظم و جذابیت برگزار شوند به راحتی می‌توانند مخاطبین جوان را به تماشای این اجرا‌ها و گوش فرادادن به این سبک موسیقی ترغیب کند.

    عشقی همچنین درباره حضور در کنار دیگر گروه‌های شرکت کننده در جشنواره گفت‌: برگزارکنندگان این بخش، گروه‌های توانمندی را برای اجرا در نظر گرفته‌اند. وقتی این گروه‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند و با کار هم بیشتر آشنا می‌شوند از تبادل هنر و تجربه استفاده می‌کنند و به همین طریق سطح و کیفیت کار‌ها و اجرا‌ها بالا می‌رود.

    وی ادامه داد: در این سال‌ها ذائقه جوانان تغییر کرده و آن‌ها چندان توجهی به موسیقی ایرانی نداشته‌اند. این امر باعث می‌شود موسیقی ایرانی مهجور بماند و کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند برای برگزاری کنسرت با مشکل مواجه شوند.

    این هنرمند جوان تصریح کرد: در کشور ما برگزار کردن یک کنسرت و گرفتن مجوزهای لازم مشکلات فراوانی دارد. مسئولان می‌توانند ضمن بازدید از اجرای گروه‌های جوان به هنرمندان روحیه بدهند و آن‌ها را دلگرم کنند.

    وی ادامه داد: یکی از یزرگ‌ترین مشکلات هنرمندانی که کمتر شناخته شده هستند، مشکلات مالی و نبود حامی مالی در شرایطی است که برگزاری یک کنسرت و روند کسب مجوز‌ها، سختی‌ها و دشواری‌های بسیار دارد. این جشنواره می‌تواند کمکی برای هنرمندان باشد که بیشتر شناخته و به تهیه کنندگان و حامی‌های مالی معرفی شوند.

    در گروه ارغنون المیرا مردانه نوازنده کمانچه، میثم کشاورز ملکی نوازنده تار، نوا سلیمانی نوازنده عود، حسین خوش چهره نوازنده نی و محمد عشقی نوازنده سنتور هنرنمایی می‌کنند.

    سی امین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به دبیری دکتر حسن ریاحی ۲۴ بهمن تا یکم اسفندماه در تهران برگزار می‌شود.

    علاقمندان می‌توانند اخبار و عکس‌های مربوط به این جشنواره را در سایت www.fajrmusicfestival.com مشاهده کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=68402
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *