×
×

امیر حسین حسنی نیا: استقبال مخاطبان را به فال نیک می‌گیریم

  • کد نوشته: 68238
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۶ام بهمن ۱۳۹۳
  • ۱۲ دیدگاه
  • hot-topic-logo«امیر حسین حسنی نیا» از انتشار اولین آلبوم رسمی خود با عنوان «آقای سماع» در آیندهء نزدیک خبر داد. این در حالی ست که کنسرت این گروه که قرار است اوایل اسفند ماه سال جاری در تالار رودکی تهران برگزار گردد، به دلیل استقبال مخاطبان تمدید شده است.
    در ادامه می توانید «مستان» یکی از قطعات آلبوم «آقای سماع» را به صورت اختصاصی و اولین بار از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود نمایید.
    +آلبوم «آقای سماع» تا آخر بهمن ماه راهی بازار موسیقی کشور خواهد شد

    امیر حسین حسنی نیا: استقبال مخاطبان را به فال نیک می‌گیریم
  • امیر حسین حسنی نیا

    امیر حسین حسنی نیا

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: «امیر حسین حسنی نیا» از انتشار اولین آلبوم رسمی خود با عنوان «آقای سماع» در آیندهء نزدیک خبر داد. این در حالی ست که کنسرت این گروه که قرار است اوایل اسفند ماه سال جاری در تالار رودکی تهران برگزار گردد، به دلیل استقبال مخاطبان تمدید شده است.

    امیر حسین حسنی نیا با اعلام این خبر به خبرنگار «موسیقی ایرانیان» گفت: «آلبوم «آقای سماع» قرار است طبق توافقات و مراوده‌هایی که داشته‌ایم اواخر بهمن ماه سال جاری از سوی شرکت انتشاراتی «آوای ماد» روانهء بازار موسیقی گردد. این آلبوم شامل ۶ قطعه می‌باشد که بر روی پنج سروده از مولانا و یک سروده از حافظ شیرازی ساخته و تنظیم شده است.»

    وی افزود: «نام قطعات این مجموعه به ترتیب «چرخان»، «شب»، «اعماق»، «مستان»، «جان» و «مراقبه» می‌باشد که به سنت دیگر کار‌هایمان در فضایی تلفیقی از موسیقی ایرانی و موسیقی بین المللی به اجرا در آمده است. آهنگسازی و تنظیم غالب قطعات با بنده است، به استثنای دو قطعهء «شب» که تنظیم آن بر عهدهء امیر حسین جعفری بوده و قطعهء «اعماق» که علیرضا مقراضی زحمت تنظیمش را کشیده است.»

    حسنی نیا که خود علاوه بر آهنگسازی، در آلبوم «آقای سماع» نوازندگی بربط و همخوانی را نیز بر عهده دارد، دیگر هنرمندان و نوازندگان این مجموعه را بدین شرح معرفی نمود: «وحید قاسمی (درامز و پرکاشن)، امیرحسین جعفری (گیتار، همخوان)، راحله فیروزی (همخوان)، علیرضا مقراضی (کمانچه)، محمود خیرگو (ادوات مراقبه‌ای) و سینا مشفقی (دف، سه تار و همخوان) در این اثر به هنرنمایی پرداخته‌اند.»

    این نوازنده و سماع گر در خصوص کنسرت اسفند ماه خود و دلیل تمدید آن ادامه داد: «همانطور که اشاره کردیم این کنسرت قرار بوده در ساعت ۲۰: ۳۰ از دو تاریخ ۲ و ۳ اسفند ماه در تالار رودکی به اجرا در بیاید اما از آنجا که مانند کنسرت‌های پیشینمان خوشبختانه استقبال گرم و درخوری از مخاطبان در زمینهء خرید بلیط داشته‌ایم، این امر موجب گردید تا اولین شب را در دو سانس به اجرا بپردازیم، یعنی در ساعت ۱۸ از تاریخ دوم اسفند ماه نیز در خدمت مخاطبان عزیز خواهیم بود و این استقبال را به فال نیک می‌گیریم.»

    علاوه بر نوازندگان و همخوانان یاد شده، بهزاد هجیر، علی رضا شاه حسینی، سهرورد زرشکیان و رامین صفی یاری نیز سماع گران این مجموعه خواهند بود.

    شایان ذکر است که تمام قطعات آلبوم جدید این گروه به همراه قطعات تازهء دیگری از ساخته‌های حسنی نیا در این کنسرت به اجرا در خواهد آمد.

    در ادامه می توانید «مستان» یکی از قطعات آلبوم «آقای سماع» را به صورت اختصاصی و اولین بار از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    + دانلود قطعه «مستان»

    آنلاین بشنوید:

    https://musiceiranian.ir/?p=68238
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *