×
×

گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» از این کنسرت

  • کد نوشته: 67439
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۸ام دی ۱۳۹۳
  • ۲۵ دیدگاه
  • کنسرت گروه «آوای پارسیان» به سرپرستی و خوانندگی «سامان علی‌پور» با عنوان «آوای خاک» در تاریخ ۲۵ دیماه در سالن رودکی تالار وحدت در دو سانس با استقبال پرشور گسترده مخاطبان برگزار شد.
    +عکسها از «نسرین صفری»

    گزارش تصویری «موسیقی ایرانیان» از این کنسرت
  • کنسرت «آوای پارسیان» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    کنسرت «آوای پارسیان» (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    موسیقی ایرانیان – رها معتمدی: کنسرت گروه «آوای پارسیان» به سرپرستی و خوانندگی «سامان علی‌پور» با عنوان «آوای خاک» در تاریخ ۲۵ دیماه در سالن رودکی تالار وحدت در دو سانس با استقبال پرشور گسترده مخاطبان برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، قطعات این کنسرت بر اساس موسیقی محلی لرستان، کردستان و منطقه بختیاری نشین و با نگرشی نو به موسیقی محلی و در قالب ردیف های موسیقی ایرانی و تنظیم های ارکسترال ایرانی به اجرا درآمد و دستگاههای چهارگاه، همایون، ماهور و شور غالب فضای دستگاهی این مجموعه را تشکیل می داد.

    در اوایل اجرا، سامان علی‌پور از محسن مهاجر نوازنده هارمونیکا، به روی صحنه دعوت کرد و این هنرمند با ساز هارمونیکا و همراهی ارکسترال ایرانی و محلی قطعاتی را اجرا کرد، شور و هیجان این کنسرت در کنار اجرای پرشور و لباس‌ها ی محلی که اعضای آوای پارسیان به تن کرده بودند، جلوه‌ای زیبا به رودکی بخشیده بود و به گفته مدیر برنامه این گروه، شبی زیبا برای پایتخت نشینان ساخت.

    حسن سالم (کمانچه)، علی آذرسینا (کمانچه آلتو)، کیوان علی‌پور (کوزه، دهل)، مجید دولتشاه (تار)، سامان صالحی (عود)، میثم نوری (دف، دمام، ضرب باستانی)، میلاد باجلاوند (تمبک)، میلاد جمشیدی (سرنا، بالابان)، زهرا رجب روشن (دایره، دف)، فاطمه رجب روشن (تارباس)، سمانه شهیدی (آوا)، هانیه سماواتی (آوا)، الناز شجاعی (سه تار) نسیم بهروان (سازهای کوبه‌ای) احسان دولتشاهی (سنتور) و رضا بیات (نی) اعضا و نوازندگان این گروه بودند که در کنار آواز و نوازندگی تار و دف «سامان علی‌پور» به هنرنمایی رداختند.

    شایان ذکر است که این برنامه به مدیریت اجرایی «پروین سرلک» انجام گرفت و چندی از هنرمندان و مسئولین مهمان این برنامه بودند.

    در ادامه می توانید عکسهای «نسرین صفری» از این کنسرت را دنبال کنید.

    https://musiceiranian.ir/?p=67439
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *